کوریای شمالی آمریکا را تهدید کرد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 59714
دیدار مایک پامپئو با مقامات کره شمالی

یک مقام بلند پایه کوریای شمالی وزیر خارجه آمریکا را به داشتن «تفکرات خطرناک و احمقانه» متهم کرده و به واشنگتن هشدار داد، اگر موضع‌اش را نسبت به مساله تحریم‌های اقتصادی اصلاح نکند با «نتیجه‌ای نامطلوب» روبرو خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اختلافات میان پیونگ یانگ و واشنگتن از زمان نشست بی نتیجه کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فوریه گذشته تشدید شده است.

همچنین این دومین بار است که کوریای شمالی در یک ماه گذشته مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا را هدف انتقادات خود قرار می‌دهد. چند روز پیش کوریای شمالی خواهان آن شده بود که دولت آمریکا پامپئو را از روند مذاکرات آینده بین دو کشور کنار بگذارد. پامپئو نیز اخیراً در مصاحبه با CBS گفت: آمریکا در صورتی که رهبر کوریای شمالی دست به مذاکراتی واقعی بر سر کنار گذاشتن زرادخانه هسته‌ای کشورش نزند می‌تواند مسیرش را تغییر دهد.

در جدیدترین تحول، چوئه سون هوی، معاون وزیر خارجه کوریای شمالی گفت، اظهارنظرهای پامپئو نشاندهنده تفکراتی خطرناک و احمقانه است که تلویحاً به سرنگون کردن نظام ما با ابزارهای نظامی اشاره دارد.

او در اظهارنظرهایی که از سوی خبرگزاری رسمی کوریای شمالی انتشار یافت، تأکید کرد: عزم ما برای خلع سلاح هسته‌ای هیچ تفاوتی نکرده و ما این کار را در زمان درست آن انجام خواهیم داد.

او گفت: اما این اتفاق تنها زمانی ممکن است که آمریکا در محاسبات فعلی خود بازبینی کرده و آن را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، این مقام ارشد کوریای شمالی همچنین بدون توضیح بیشتر هشدار داد: اگر آمریکا تا پایان سال جاری میلادی موضع‌اش را تغییر ندهد با نتیجه‌ای نامطلوب روبرو خواهد شد.

واشنگتن پیش‌تر حکومت کوریای شمالی را به دلیل طرح درخواست کاهش تحریم‌ها در ازای خلع سلاح هسته‌ای محدود، مقصر به بن‌بست رسیدن نشست رهبران دو کشور در ماه فوریه در پایتخت ویتنام دانسته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟