کوریای شمالی: آمریکا درحال ایجاد ناتوی آسیایی است

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131450

کوریای شمالی دولت آمریکا را متهم کرده که در حال تشکیل یک ائتلاف نظامی شبیه ناتو در آسیاست و ادامه داد که “هدف آمریکا در سرنگونی دولت پیونگ یانگ باعث می‌شود تا ما به دفاع قوی‌تر دست بزنیم.”

به نقل از خبرگزاری رویترز، انتقادهای کوریای شمالی در میانه نگرانی‌ها از آماده سازی این کشور برای انجام نخستین آزمایش اتمی در طول پنج سال گذشته و پس از توافق کره جنوبی و آمریکا برای استقرار تسلیحات بیشتر آمریکایی در شبه جزیره کره در صورت ضرورت برای بازدارندگی در برابر کوریای شمالی مطرح شده است.

وزارت خارجه کوریای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و کوریای جنوبی به همراه جاپان ضمن آنکه به صورت آشکارا رزمایش‌های مشترک برگزار می‌کنند حالا به صورت فعالانه به دنبال تشکیل یک ناتوی آسیایی هستند.

آمریکا همچنین رزمایشی با نیروهای کوریای جنوبی برگزار کرد که در آن ناوهای هواپیمابر آمریکایی برای نخستین بار در طول بیش از چهار سال حضور داشتند.

کوریای شمالی که در سال جاری میلادی آزمایش‌های موشکی منظمی را برگزار کرده بار دیگر بر این گفته تاکید کرد که چنین رزمایش‌های مشترکی آمادگی برای جنگ با هدف سرنگونی دولت پیونگ یانگ است.

وزارت خارجه کوریای شمالی همچنین اعلام کرد: این روند اثبات کننده تزویر لفاظی همکاری دیپلماتیک آمریکا و گفت‌وگو بدون پیش شرط است، چون در عین حال هیچ تغییری در جاه طلبی‌های آمریکا برای سرنگونی سیستم ما با استفاده از زور ایجاد نشده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: حقیقت امر باعث شده تا ما تمامی تلاش‌های خود را برای توسعه قدرتی قوی‌تر به کار گیریم تا بتوانیم با هرگونه اقدامات خصمانه از سوی آمریکا مقابله کنیم.

اخیرا نیز مشاور امنیت ملی کوریای جنوبی اعلام کرده بود که سئول با هدف تقویت همکاری با ناتو و ایفای نقش بیشتر در امنیت جهانی به دنبال تشکیل هیاتی در ناتو در بروکسل است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟