کوریای جنوبی: پیونگ یانگ نهمین آزمایش موشکی خود در سال جدید میلادی را انجام داد

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128260
کیم جون اون

رییس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد: پیونگ یانگ اقدام به شلیک یک پرتابه جدید به سمت دریای ژاپن کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر نخست وزیری ژاپن هم ضمن تایید این خبر گفت: پرتاب این پرتابه که گمان می رود موشک بالستیک بوده باشد مشکوک است.

این برای نهمین بار در سال جاری میلادی است که کره شمالی دست به آزمایش موشکی در منطقه شبه جزیره کوریا می‌زند.

ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد: پرتاب روز شنبه موشک بالستیک در جایی نزدیک به محل فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ انجام شده است. این فرودگاه محل پرتاب موشک‌های قبلی از جمله آزمایش موشکی در ۲۷ فوریه سال جاری نیز بوده است.

کاخ ریاست جمهوری کوریای جنوبی اعلام کرد شورای امنیت ملی این کشور جلسه اضطراری در این باره برگزار خواهد کرد.

پرتاب این موشک در حالی انجام می‌شود که چهارشنبه هفته جاری قرار است انتخابات ریاست جمهوری در کوریای جنوبی برگزار شود. منابع خبری می‌گویند به نظر می‌رسد کوریای شمالی در حال آماده سازی برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی در آینده‌ای نزدیک به فضاست.

نوبوئو کیشی، وزیر دفاع ژاپن نیز در واکنش به این آزمایش گفت: اقدامات قابل توجه اخیر کوریای شمالی درباره موشک‌های مجهز به فناوری هسته‌ای موضوعی مربوط به امنیت ژاپن و کل منطقه است. اقدامات زنجیره وار کوریای شمالی، از جمله شلیک موشک‌های بالستیک، صلح و امنیت ژاپن، منطقه و جامعه جهانی را تهدید می‌کند و کاملا غیرقابل قبول است. آزمایش‌های موشکی جدید کوریای شمالی در وضعی انجام می‌شود که جامعه بین المللی در حال واکنش به حمله روسیه به اوکراین است و بازی‌های پاراالمپیک در پکن در حال برگزاری است. من تاکید می‌کنم که این اقدامات کوریای شمالی به هیچ وجهی قابل قبول نیست.

دولت کوریای شمالی پیشتر نیز تهدید کرده بود ممکن است آزمایش تسلیحات هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود را از سر بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟