کودکان بالای ۱۲ سال هم باید ماسک بزنند

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 93072

سازمان جهانی بهداشت، بر لزوم استفاده کودکان بالای ۱۲ سال از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد کودکان بالای ۱۲ سال نیز باید همانند بزرگسالان در همه جا از ماسک استفاده کنند؛ بر همین اساس آژانس جهانی بهداشت سازمان ملل متحد با همکاری یونیسف، دستورالعمل جدیدی را منتشر کرد که در آن بر لزوم استفاده کودکان بالای ۱۲ سال از ماسک تاکید شد. این کار به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ انجام می‌شود. بر اساس این یافته‌ها و همچنین ملاحظات مربوط به نیاز‌های رشدی کودکان، تاکید شد این توصیه‌ها در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است.

بر همین اساس WHO توصیه کرد کودکان ۱۲ ساله و بالاتر باید تحت همان شرایط بزرگسالان ماسک بزنند به ویژه در شرایطی که رعایت فاصله یک متری از دیگران امکان پذیر نیست و در مورد کودکان ۶ تا ۱۱ ساله هم در مکان‌هایی که احتمال انتقال گسترده ویروس وجود دارد، استفاده از ماسک توصیه می‌شود؛ البته استفاده از ماسک در کودکان زیر ۱۲ سال باید با نظارت بزرگسالان انجام شود تا شیوه صحیح استفاده از آن را بیاموزند.

طبق دستورالعمل‌های جدید، برای کودکان در هر سنی با اختلالات رشدی، ناتوانی یا سایر شرایط خاص سلامتی که ممکن است در استفاده از ماسک تداخل داشته باشد، نباید هیچ اجباری در کار باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟