کودتای میانمار؛ آنگ سان سوچی با دو اتهام تازه روبرو شد

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107692

به نقل از بی بی سی، آنگ سان سوچی، رهبر برکنار شده میانمار برای نخستین بار از زمان بازداشت و ناآرامی‌های این کشور، امروز از طریق ویدئو کنفرانسی در دادگاه حضور یافت.

طبق اعلام بی بی سی، رهبر برکنار شده میانمار که شرایط سلامتی او خوب به نظر می‌رسید، خواهان دیدن تیم حقوقی اش شد. همچنین در دادگاه امروز، آنگ سان سوچی با دو اتهام تازه روبرو شد.

اتهامات جدید آنگ سان سوچی، تشویق مردم به شورش و سرپیچی از قوانین مربوط به حوزه ارتباطات است. به این ترتیب مجموع اتهامات آنگ سان سوچی به چهار مورد رسیده است، اتهاماتی که اگر با محکومیت همراه شوند، سوچی اجازه شرکت در انتخابات آینده این کشور را نخواهد داشت

از سوی دیگر، با وجود آنکه میانمار روز یکشنبه شاهد یکی از خونین‌ترین درگیری‌ها بود و ۱۸ نفر روز گذشته جان خود را از دست دادند؛ اما معترضان امروز نیز به خیابان‌ها آمدند.

در اوایل ماه جاری ارتش میانمار کودتا کرد. آنگ سانگ سوچی، رئیس حزب حاکم و مشاور دولت، به همراه «وین مینت»، رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشورِ واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح روز اول فوریه به وقت محلی بازداشت شدند.

ارتش میانمار دلیل اصلی بازداشت رهبر حزب حاکم و دیگر مقامات دولتی را تحقیق نکردن درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی عنوان کرده است

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟