کنگره آمریکا پیشنهاد ترامپ مبنی بر انجام آزمایش تشخیص کرونا برای نمایندگان را رد کرد

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84981

رئیس مجلس نمایندگان و رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا پیشنهاد ترامپ مبنی بر انجام آزمایش سریع تشخیص کووید-۱۹ برای نمایندگان را رد کردند.

به نقل از اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت مجلس سنای این کشور، در بیانیه‌ای مشترک پیشنهاد دولت ترامپ مبنی بر انجام آزمایش سریع تشخیص کووید-۱۹ برای تمامی نمایندگان را رد کردند و گفتند کنگره می‌خواهد این آزمایش‌ها در جا‌هایی که مورد نیاز است استفاده شود و نه در ساختمان مجلس.

در این بیانیه آمده است «کنگره پیشنهاد دولت ترامپ مبنی بر آزمایش تشخیص سریع کووید-۱۹ در کنگره را ضمن تشکر، با احترام رد می‌کند. کنگره می‌خواهد منابع به خطوط مقدم مقابله با کرونا اختصاص داده شود تا آنجا بتوانند بهتر و سریع‌تر عمل کنند.»

طبق این بیانیه، کنگره تا زمانی که «فن‌آوری‌های سریع» گسترده‌تر شود به همان آزمایش‌ها و دستورالعمل‌های اداره کل پزشکان متکی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این اقدام کنگره در حساب توئیتری خود نوشت «هیچ دلیلی برای رد کردن این پیشنهاد وجود ندارد به جز سیاست. ما تست‌های آزمایشی زیادی داریم. شاید پزشک جدیدی آنجا (ساختمان کنگره) نیاز داشته باشید. نانسی دیوانه با این بهانه می‌خواهد سر کار نرود.»

سه شنبه گذشته، ستنی هویر، از مجلس نمایندگان به خبرنگاران گفت این مجلس هفته آینده کار خود را از سر نخواهد گرفت، اما مجلس سنا قصد دارد از روز دوشنبه کار خود را آغاز کند.

آمریکا در میان تمامی کشور‌های جهان بالاترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان را دارد. از میان بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار مبتلا در جهان نزدیک یک سوم آن در این کشور حضور دارند و از میان بیش از ۲۴۴ هزار قربانی بیش از ۶۷ هزار نفر، یعنی بیشتر از یک چهارم، در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟