کنفرانس «بروکسل» برای کمک به افغانستان یک سال عقب افتاد

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 9577

وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که در دیدار وزیر امور خارجه و معاون نماینده ویژه امریکا در افغانستان و پاکستان در مورد برگزاری کنفرانس بروکسل برای افغانستان با یک سال تاخیر در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی توافق شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه اعلام کرد: صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان با جرد بلانک معاون نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان در دفتر کار خود در کابل دیدار کرد.

بلانک در این دیدار گفت: امریکا در مورد درخواست افغانستان مبنی بر برگزاری کنفرانس‌ آینده بروکسل برای این کشور در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی موافقت کرده است.

وی افزود: نتایج نشست‌های برگزار شده ریکا و مقامات ارشد کشورهای کمک کننده افغانستان در کابل برای این کشور موفقیت آمیز بوده و برگزاری کنفرانس بروکسل و وارسا برای این کشور از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.
صلاح‌الدین ربانی نیز در این دیدار اظهارداشت: آماده‌گی اروپا برای میزبانی کنفرانس بروکسل برای افغانستان در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی قابل قدر است.

در این دیدار دو طرف مورد تلاش‌های حکومت وحدت ملی افغانستان در مورد صلح در این کشور، روابط کابل – اسلام‌آباد، برنامه مشترک امریکا و چین برای دیپلمات‌های جوان افغان و شرکت هیئت عالی‌رتبه افغانستان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بحث و تبادل نظر شد.

تاکنون دلیل این اقدام افغانستان مبنی بر درخواست برگزاری کنفرانس بروکسل در اواخر سال ۲۰۱۶ که با موافقت امریکا مواجه شده مشخص نیست.

در کنفرانس قبلی بروکسل که سال ۲۰۱۲ میلادی برگزار شد، وزرای دفاع و خارجه کشورهای عضو ناتو توافق کردند تا در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟