کمیسیون مستقل انتخابات: برای ثبت نام رای دهندگان از تذکره های ورقه ای استفاده می شود

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34073

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که به دلیل نبود بودجه و عدم همکاری جامعه بین المللی، به عوض استفاده از تکنالوژی در ثبت نام و شناسایی رای دهندگان، از تذکره های ورقی استفاده خواهند کرد.

مسوولان اين کميسيون، اين مطلب را امروزدرنشستى تحت عنوان “سومین نشست ملی انتخابات”  که با حضور ده ها تن از نمایندگان احزاب سیاسی، نهادهای ناظر در انتخابات، کارشناسان و فعالان مدنی  درکابل برگزار گردیده، اظهارکردند.

وسیمه بادغیسی سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات، در نشست یاد شده، گفت: (با تاسف که طرح استفاده از تکنالوژی در انتخابات، به دلیل نبود بودجه و عدم حمایت جامعه بین المللی عملی نگردید.)

وی افزود که کميسيون درنظردارد که به دلیل عملی نشدن طرح قبلی، طرح جدیدی را که شامل ثبت نام و تهیه ليست رای دهندگان با استفاده از تذکره های ورقی می باشد، عملى نمايد.

اوگفت که طرح استفاده ازتذکره هاى ورقى، پس از درج نظریات نماینده های احزاب سیاسی، نهادهای ناظر در انتخابات، قرار است هفتۀ آينده با حکومت شریک گردد .

وی اظهار اميدوارى کرد که مردم افغانستان، نمایندگان احزاب سیاسی، دولت افغانستان و نهادهای بین المللی، از این طرح جديد به حد کافی و به موقع حمايت نمايند.

این در حالی است که کميسيون مستقل انتخابات،  قبل ازاين پیشنهاد کرده بود که به دلیل جلوگیری از تقلب در مراحل ثبت نام و شناسایی رای دهندگان، در انتخابات ولسى جرگه وشوراى هاى ولسوالى از تکنالوژی استفاده گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟