کمیسیون شکایات: مردم و تکت های انتخاباتی از پیش‌داوری خودداری کنند

  • انتشار: ۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 72575

«زهره بیان شینواری» رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی با بیان این که نامزدان ریاست جمهوری سه روز برای ثبت شکایت فرصت دارند، تاکید کرد که مردم و تیم های انتخاباتی از پیش داوری خودداری کند.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی پس از اعلام نتایج ابتدایی ریاست‌جمهوری از کمیسیون انتخابات خواست تا نتایج محلی را در وبسایتش در دسترس عموم قرار دهد.

وی با تأکید بر بررسی شکایات به‌صورت بی‌طرفانه نیز از اعضای کمیسیون انتخابات خواست تا با مسئولان ولایتی کمیسیون شکایات همکاری لازم را داشته باشند.

شینواری از احزاب سیاسی، جامعه مدنی و دیگر طرف‌ها خواست تا اجازه دهند که کمیسیون شکایات براساس وظیفه قانونی‌اش به مشکلات رسیدگی کند و با  اعلام ابتدایی بودن نتایج از مردم نیز خواست تا از پیش‌داوری در این زمینه خودداری کنند.

وی افزود که نامزدان از فردا ساعت 8 صبح به مدت 72 ساعت وقت دارند تا شکایات خود را به ثبت برسانند.

شینواری ادامه داد که کمیسیون‌های ولایتی این نهاد 15 روز فرصت دارند تا به شکایات رسیدگی کنند و افزود که کمیسیون شکایات نیز در یک بازه زمانی 37 تا 39 روزه به شکایات رسیدگی خواهد کرد.

گفتنی است، کمیسیون انتخابات صبح امروز نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را پس از نزدیک به 3 ماه از زمان برگزاری انتخابات اعلام کرد و براساس آن اشرف غنی با 923 هزار و 868 رأی و با کسب 50.64 درصد در جایگاه اول و عبدالله عبدالله با 720 هزار و 990 رأی و کسب 39.52 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟