کمیسیون شکایات: بیش از ۳۲۰۰ جرایم انتخاباتی شناسایی شده/ تلاش می کنیم در وقت معین به شکایات رسیدگی شود

  • انتشار: ۱۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 73232

مسئولان در کمیسیون شکایات با بیان این که تعداد شکایات مربوط به نتایج ابتدایی انتخابات بسیار زیاد است، می گویند این کمیسیون تلاش می کند تا در وقت تعیین شده به تمام شکایات رسیدگی کند.

«زهره بیان شینواری» رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: تمام شکایات ثبت شده در کمیسیون به سه بخش شامل تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی دسته بندی شده است. وی افزود، ۱ هزار و ۳۷۱ شکایت شامل تخطی‌های انتخاباتی، ۴ هزار و ۳۰۳  شکایت مربوط به تخلف‌های انتخاباتی و ۳ هزار و ۲۷۲ شکایت، جرایم انتخاباتی است.

او تاکید کرد که با استفاده از صلاحیت های قانونی، پس از بررسی جرایم مرتبط به انتخابات، مرتکبین آن را برای تعقیب عدلی به مرجع ذی‌صلاح معرفی می کنند.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی اضافه کرد که شکایت‌های انتخاباتی از نظر تاثیر روی نتایج ابتدایی انتخابات به چهار دسته تقسیم شده است که دسته اول آن شامل ۸ هزار و ۷۹۴ شکایت، دسته دوم ۱ هزار و ۳۱۸ شکایت، دسته سوم ۲ هزار و ۶۷۷ شکایت و دسته چهارم نیز شامل ۱۰۰ شکایت است.

به گفته او، از مجموع بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ شکایت درج شده، بیشترین شکایت‌ها در مورد تفاوت آرای بایومتریک با فرم نتایج است که شمار آن به ۶ هزار و ۸۸۱  شکایت می‌رسد. به تعقیب آن، ۲ هزار و ۱۴۰ شکایت در مورد ابطال محل رای‌دهی بدون دلیل، ۱هزار و ۳۳۸ شکایت از آرای مشکوک و ۱ هزار و ۳۸۰ شکایت غیرموجه ثبت شده است.

شینواری ادامه داد، همچنان ۳۶ شکایت در مورد تغییر فرم نتایج بعد از بازشماری آرا، ۲۹ شکایت در مورد دستگاه بایومتریک، چهار شکایت در مورد شمارش آرای یک نامزد به نفع نامزد دیگر، چهار شکایت در مورد جانبداری کارمندان کمیسیون در روند بازشماری، سه شکایت نیز در مورد شمارش آرا در غیاب ناظرین و ۱ هزار و ۲۰۹ شکایت شامل سایر موارد است که ثبت کمیسیون شکایات انتخاباتی شده است.

در همین حال دین محمد عظیمی، معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی تصریح کرد: تعداد شکایات بسیار زیاد است و کمیسیون تلاش می کند تا در وقت تعیین شده به تمام شکایات رسیدگی کند و اگر شماری از ولایت ها باقی ماند، در زمان آن با رسانه ها شریک خواهد ساخت و در غیر این صورت، ما مصمم هستیم که در وقت معین کار خود را خلاص کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟