کمیسیون حقیقت یاب قندوز آغاز بکار کرد

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 10636

کمیسیون حقیقت یاب برای بررسی علل و ابعاد حادثه سقوط قندوز بطور رسمی کار خود را آغاز کزد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از منابع خبری، اعضای این کمیسیون متشکل از امرالله صالح رییس پشین امنیت ملی، فاروق وردک وزیر معارف، فضل کریم ایماق، ایوب رحیمی و ابدال محمدی می‌باشند که امرالله صالح و فاروق وردک ریاست آن را به عهده دارند.

این کمیسیون که به دستور رئیس جمهور غنی تشکیل شده تا 8 عقرب ماموریت دارد گزارش نهایی خود را در خصوص سقوط قندوز به ارگ ریاست جمهوری ارائه کند.
امرالله صالح گفته است «کمیسیون حقیقت یاب سقوط قندز» در تاریخ تشکیل کمیسیون‌ها از نظر کارکرد متفاوت خواهد بود.

صالح گفت ما برای کار خویش تقسیم اوقات مشخص ترتیب داده ایم. در ابتدا اسناد و اطلاعات را از منابع رسمی و غیر رسمی جمع آوری می‌کنیم. بعد محل در حادثه می رویم که دو ولایت همجوار قندز بغلان و تخار نیز در آن شامل می‌باشد. مرحله سوم برگشت به کابل است که اطلاعات بدست آمده را تحلیل کرده و نتیجه‌گیری کرده به رییس جمهور تقدیم می‌کنیم.

فاروق وردک عضو ارشد دیگر این کمیسیون گفت تلاش براین است که بدون جانب داری علت و عوامل اصلی سقوط قندز را شناسی کنیم و هرگز به اطلاعات ابتدایی و کوچه بازاری اکتفا نمی‌کنیم و با یک روحیه ملی کار می‌نماییم که تا نتیجه‌ای آن احیای نظام در قندز شود.

امرالله صالح افزود ما از اولین نشان‌های سقوط قندز تحقیق مان را شروع می‌کنیم و این‌که عملکرد حکومت محلی و اقدام‌ها در کابل برای جلوگیری از سقوط قندوز چه بوده را نیز بررسی خواهیم کرد.

اعضای این کمیسیون میگویند هرگاه زمان برای ما کفایت نکند از رییس جمهور خواهش می‌کنیم که آن را تمدید کند. اگرهم  در جریان تحقیق مشکل مواجه شدیم بحتما رسانه ها را درجریان قرار خواهیم داد.

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟