کمیسیون بررسی تخلفات رسانه ای منحل شد

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 5077

در پی شکایات اصحاب رسانه از کمسیون برسی تخلفات رسانه ای عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ طی اعلامیه‌یی لغو این کمسیون را اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا، اقای جهانی این تصمیم را پس از اینکه رییس این کمیسیون مسوولان چند روزنامه را در کابل احضار کرد، اتخاذ است. پرویز کاوه، مدیر مسئول روزنامه هشت صبح، نظری پریانی، مدیر مسئول روزنامه ماندگار، ذکی دریابی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات روز و جواد سلطانی، مدیر مسئول روزنامه جامعه باز و همچنین وسیم امیری، مدیر انتشارات امیری و علی امیری، نویسنده، افرادی هستند که روز سوم ماه می ، برابر با روز جهانی مطبوعات از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ به این کمیسیون فراخوانده شده بودند.

باری جهانی ظاهرا اعلام کرده بود که هدف از این احضار نامه، دعوت برای چای نوشیدن است. این موضوع واکنش های گسترده را در پی داشته است. آقای جهانی در جلسه شورای وزیران، گفته است که می خواسته با مسوولان این رسانه‌ها صحبت و سو تفاهم‌ها را رفع کند.

در همین حال، برخی منابع در وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته اند که آقای جهانی کمیسیون بررسی تخطی های رسانه ای را لغو کرده و به جای آن، کمیسیون جدید را زیر نام هماهنگی با رسانه ها ایجاد کرده است.

کمیسیون هماهنگی رسانه‌ها، از نمایندگان نهادهای رسانه‌ای، روزنامه نگاران و با مشوره کمیته‌های فرهنگی مشرانوجرگه و ولسی جرگه تشکیل خواهد شد.

شماری از مسوولان رسانه‌ها، با استقبال از این کار وزیر اطلاعات و فرهنگ گفته‌اند که امیدوارند تا کمیسیونی به خواست اصحاب رسانه‌ها و در راستای رشد آزادی بیان در کشور، ایجاد شود.آنان می‌گویند که کمیسیون‌های غیر قانونی که سد راه فعالیت رسانه‌ها در کشور می‌شوند، می‌توانند آزادی بیان در افغانستان را با مشکلات و چالش‌های جدی روبرو سازند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟