کمیسیون انتخابات ورود غیرمجاز نیروهای امنیتی به مرکز اطلاعات را تایید کرد

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 70302

پس از رسانه‌ای شدن ورود غیرمجاز برخی افراد به مرکز اطلاعات کمیسیون انتخابات، کمیسیون تایید کرد که شماری از نیروهای امنیتی با شکستن مهر و موم ورودی مرکز اطلاعات وارد این ساختمان شدند.

«مولانا عبدالله» از اعضای ارشد کمیسیون انتخابات با تایید این خبر می گوید که این درب، ورودی مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی کمیسیون مستقل انتخابات است.

این عضو ارشد کمیسیون در ادامه گفت: جزئیات بیشتری ندارم چون ما در اینجا تقسیم وظایف از ارگان های امنیتی را نداریم و پنج نهاد امنیتی در این کمیسیون مشغول به کار هستند.

به گزارش تلویزیون آریانا نیوز، این عضو کمیسیون انتخابات تاکید کرد که ورود افراد مشکوک تحت عناوین مختلف به کمیسیون انتخابات باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.

عبدالله افزود: آنچه که در طول هفت ماه گذشته در داخل کمیسیون به نام وضعیت امنیتی وجود دارد شبیه به جبهه جنگ است نه یک اداره ملی مستقل دولتی.

کمیسیون انتخابات در نشست خبری امروز شکسته شدن قفل مرکز جمع آوری اطلاعات را تایید می‌کند اما هرگونه دستکاری در آرا را تکذیب کرد.

«اورنگ زیپ» معاون کمیسیون انتخابات اظهار داشت: مقصر اصلی شکسته شدن قفل، مشاور امنیتی دبیرخانه کمیسیون انتخابات و دو سرباز نیروی ویژه‌ پلیس هستند.

همچنین «حوا علم نورستانی» رئیس کمیسیون انتخابات نیز شکسته شدن قفل درب این ساختمان را غیر قابل قبول دانست.

این در حالی است که «نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گزارش‌ها درباره ورود نیروهای امنیتی به ساختمان کمیسیون را بی‌اساس می‌خواند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟