کمیسیون انتخابات: نتایج ابتدایی را بدون بازشماری آرای هفت ولایت اعلام می کنیم

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 71452

مسئولان در کمیسیون انتخابات می گویند تلاش برای قناعت دادن تکت‌های معترض برای آغاز روند بازشماری در ولایات باقی مانده ادامه دارد اما در غیر این صورت نتایج ابتدایی را بدون بازشماری آرای 7 ولایت اعلام خواهند کرد.

«عبدالعزیز ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت: روند بازشماری آرا در 26 ولایت تکمیل شده و تنها این روند در ولایت قندهار جریان دارد.

وی تصریح کرد: با تمام شدن بازشماری آرای ولایت قندهار نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری نیز با مردم افغانستان شریک می‌شود. به گفته او هنوز تلاش‌های کمیسیون انتخابات برای قناعت برخی تکت‌های انتخاباتی نتیجه نداده به این دلیل روند بازشماری آراء در هفت ولایت آغاز نشده است.

ابراهیمی اظهار داشت کمیسیون انتخابات بازهم تلاش دارد که برخی تکت‌های معترض قانع کند و روند بازشماری را در ولایات باقی مانده آغاز کند اما در غیر این صورت ما نتایج ابتدایی را بدون بازشماری آرای 7 ولایت اعلام می‌کنیم.

به نوشته جمهور؛ کمیسیون انتخابات در حالی تاکید بر اعلام نتایج ابتدایی دارد که روند بازشماری آراء در ولایت فاریاب، سرپل، جوزجان بدخشان، پنجشیر، بغلان و تخار از سوی هواداران تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکترعبدالله متوقف است و دروازه کمیسیون در این ولایات بسته است.

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی همچنین روز گذشته به کمیسیون انتخابات هشدار داد که 300 هزار رای که بدون اعتبار بایومتریکی خوانده می‌شود را باطل اعلام کند در غیر آن دست به تظاهرات گسترده خواهد زد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟