کمیسیون انتخابات: در صورت ادامه ممانعت‌ها خواهان مداخله حکومت می‌شویم

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71284

کمیسیون انتخابات، هشدار داد در صورتی که ممانعت دسته‌های انتخاباتی در بازشماری آرا ادامه یابد، این نهاد خواهان مداخله حکومت در این باره خواهد شد.

مسؤولان کمیسیون مستقل انتخابات، میگوند هم‌اکنون دفترهای ولایتی این نهاد در هفت ولایت – فاریاب، سرپل، جوزجان بدخشان، پنج‌شیر، بغلان و تخار بسته‌ هستند و به کارمندان این کمیسیون اجازه داده نمی‌شود تا روند بازشماری و تفتیش آرا را آغاز کنند. 

کمیسیون می‌گوید که این دفترها از سوی دسته انتخاباتی عبدالله در اعتراض به بازشماری آرا بسته شده‌اند.

میرزا محمد حق‌پرست، سخنگوی کمیسیون انتخابات در این باره بیان داشت: «اگر احیانا باز هم این مشکل حل نشد، با درنظرداشت حکم قانون اساسی و حکم قانون انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است نظام انتخاباتی را تطبیق کند و در این عرصه، جلب همکاری کند از حکومت – که حکومت اجرأت خودرا در قالب قانون در هفت ولایت انجام دهد.»

اما، اسدالله سعادتی، معاون دوم دسته انتخاباتی عبدالله می‌گوید که کمیسیون انتخابات پاسخ روشنی به‌ خواسته های آنان نداده‌ و ادامه این وضعیت، انتخابات را به بحران  خواهد برد.

سعادتی افزود: «ما خواست اضافی، خواست فراقانونی نداشتیم؛ یک خواست قانونی مطابق طرزالعمل و قانون برای شفافیت داشتیم. اگر این خواست برآورده نشود، یقینأ من فکر می‌کنم که دیگر نمی‌شود سر انتخابات افغانستان حساب کرد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟