کمیسیون انتخابات: تاکنون بیش از ۸۷۰ هزار تن ثبت نام کرده‌اند

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: پارلمانسیاست
  • شناسه مطلب: 40809

به گزارش اطلس پرس, مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که از آغاز روند ثبت نام رای‌دهندگان تاکنون، بیش از ۸۷۰ هزار ثبت نام کرده‌اند، اما ما تلاش داریم تا این روند تسریع یابد.

معاذ دولتی، معاون کمیسیون انتخابات به خبرگزاری افق گفت که ما برنامه‌های آگاهی‌دهی عامه را برای تسریع این روند روی دست گرفتیم و آمار ثبت نام رای دهندگان در حال افزایش است.

وی افزود که علت حضور کم‌رنگ مردم در مراکز ثبت نام رای دهندگان عدم آگاهی نبوده و آن ناشی از ناامنی و بی‌علاقه‌گی مردم، به روند انتخابات است.

آقای دولتی گفت که اعتماد مردم در کل به روند انتخابات خدشه‌دار شده، ولی تلاش‌ها جریان دارد، تا با پروسه شفاف این اعتماد برگردد و مردم به صورت گسترده در انتخابات آینده شرکت کنند.

وی در ادامه ناامنی را از مشکلات جدی عنوان کرد و افزود، نهادهای امنیتی امنیت مراکز ثبت نام رای دهندگان را تأمین کنند، تا مردم بدون هراس و نگرانی به این مراکز مراجعه کنند.

این درحالی است که حضور کم رنگ مردم در مراکز ثبت نام رای دهندگان، نگرانی‌های را به دنبال داشته و پیشتر رییس جمهور غنی، از مردم خواست تا برای شرکت در انتخابات ثبت نام کنند.

باوجود گذشت چند هفته از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان، از جمع تخمینی ده میلیون واجد شرایط رای‌دهی، تا به حال حدود ۸۷۰ هزار ثبت نام کرده و این بر نگرانی‌ها در کشور افزوده‌است.

قبل از این، شماری از احزاب سیاسی از کمیسیون مستقل انتخابات انتقاد کرده بودند که در خصوص آگاهی‌دهی عامه اقدامات لازم را انجام نداده و بسیاری از مردم از شروع این روند آگاهی ندارند.

اما مسئولان در این کمیسیون تأکید دارند، از علمای دینی و بزرگان قومی خواسته‌اند، تا مردم را برای شرکت در انتخابات آینده و ثبت نام تشویق کنند و این برنامه‌شان هم‌چنان جریان دارد.

با این حال، نهادهای ناظر بر انتخابات از کمیسیون انتخابات خواسته‌اند، برای تسریع این روند آگاهی‌دهی عامه را بیشتر ساخته و با نهادهای ناظر انتخاباتی و جامعه مدنی، به‌گونه مشترک کار کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟