کمیسیون انتخابات به «اشرف غنی» اعتبارنامه داد/ غنی: هیچ مداخله ای در انتخابات نکرده ام

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 78758

کمیسیون انتخابات شب گذشته در مراسمی اعتبارنامه «محمد اشرف غنی» به عنوان رئیس جمهور آینده افغانستان را به وی اعطا کرد.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات هنگام تفویض اعتبارنامه به اشرف غنی گفت: کمیسیون‌ها کار خود را بر اساس قوانین و طرزالعمل های مربوطه با امانت داری به پایان رساندند.

نورستانی همچنین از شرکت زنان در روند انتخابات قدردانی کرد و بیان داشت: زنان در مدیریت انتخابات نیز نقش فعال داشته و از دولت جمهوری اسلامی افغانستان توقع داریم که در برنامه کاری خویش توجه ویژه به زنان داشته باشد.

در این نشست سید عصمت الله مل، معاون کمیسیون مستقل انتخابات نیز محتوای وثیقه انتخاباتی را به قرائت کرد که بر اساس آن محمد اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی گردید.

اشرف غنی که در این مراسم به همراه معاونین خود در دفتر کمیسیون انتخابات حضور یافته بود، از اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی سپاسگزاری کرد و گفت او هیچ نوع مداخله‌ای در امور انتخابات نکرده است.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات سه شنبه هفته جاری نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور فعلی با کسب ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای معادل ۵۰/۶۴ درصد آراء برای یک دوره ۵ ساله رئیس جمهور باقی ماند.

عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی اشرف غنی این نتایج را نپذیرفته و اعلام کرده است که او دولت خود را تشکیل خواهد داد. همچنین برخی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز این نتایج را غیر قابل قبول خوانده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟