کمیسیون انتخابات: برای برگزاری انتخابات نه پول داریم و نه امنیت است!

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 22060

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید اگر تا آخر این ماه، حکومت بررسی‌ها در مورد طرح پیشنهادی این کمیسیون را در مورد حوزه‌های انتخاباتی نهایی نسازد و بودجه انتخابات فراهم نگردد، انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها امسال برگزار نخواهد شد.

کمیسیون انتخابات، سه ماه پیش طرحی را در مورد چگونگی کوچک ‌ساختن حوزه‌های انتخاباتی و استفاده از تکنالوژی در انتخابات، به ریاست جمهوری فرستاده است، اما هنوز سران حکومت تصمیم شان را در این راستا با کمیسیون شریک نساخته است.

عبدالبدیع صیاد، کمیشنر و سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته (سه‌شنبه) در نشستی خبری در کابل می‌گوید، آنان 2 ماه پیش طرحی را به حکومت فرستادند، اما تاکنون از سویی حکومت هیچ اقدامی در این راستا نشده است.

به گفتۀ سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، آنان نگرانی خود را با حکومت شریک ساخته اند که  اگر تا پایان ماه روان حکومت در مورد بودجه و امنیت انتخابات اقدامی نکند، ممکن انتخابات در این سال برگزار نشود.

آقای صیاید می‌افزاید که آنان برای حوزه‌های انتخاباتی حدود 1 میلیون افغانی را از وزارت مالیه دریافت کرده‌اند، اما نیاز است که در مورد امنیت و بودجۀ انتخابات حکومت اقدام جدی کند.

وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، پس از دریافت بودجه به زودی کار فنی حوزه‌های انتخاباتی را آغاز می‌کنند.

پیش از این نیز برخی از آگاهان نگرانی از برگزار نشدن انتخابات در سال روان داشتند و برخی هم به این باورند که انتخابات شورای ولسوالی‌ها و شورای ملی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

اما بازهم ریاست جمهوری بر برگزاری انتخابات در سال جاری و زمان مشخص آن تأکید دارد.

کمیسیون انتخابات، برای برگزاری انتخابات ۲۲۰ میلیون دالر هزینه برآورد کرده است که در بخش خرید ماشین‌های جدید سیستم تکنالوژی، آموزش کارمندان در این بخش و سایر بخش‌های لوژیستیکی مصرف خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟