کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی آغاز بکار کرد

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 7413

به احتمال زیاد امروز کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی توسط رییس اجرایی افتتاح خواهد شد.

گفته می‌شود رییس اجرایی امروز با اعضای کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی دیدار می‌کند.

همزمان با این، کمیسیون مستقل انتخابات هشدار داده که اگر کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی بر خلاف قوانین کشور اقدام کند، جنایت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رشد؛ چهارده عضو کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی امروز با رییس اجرایی در کاخ سپیدار دیدار می‌کنند و ممکن کار این کمیسیون رسمن آغاز شود.

کمیسیون مستقل انتخابات از ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی استقبال کرده اما هشدار داده که نباید پیشنهادهای اصلاحی این کمیسیون به رییس‌جمهور بر خلاف قوانین کشور باشد. در این میان مجلس سنا رییس‌جمهور و رییس اجرایی را متهم کرده که علاقه‌یی به برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور ندارند.

این مجلس، ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را نیز غیر قانونی می‌داند.

تقلب و دست کاری در نتیجه‌ی انتخابات، مردم را به روند دموکراتیک در کشور بی‌باور کرده است. شماری از باشندگان کشور تاکید دارند تا زمانی که دوباره اعتماد مردم نسبت به انتخابات احیا نشود، مردم تمایلی برای اشتراک در انتخابات نخواهند داشت. ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی که ظاهرن منجر به برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی نیز خواهد شد، از اساسی‌ترین بندهای موافقت‌نامه‌ی سیاسی حکومت وحدت ملی است.

انتظار می رود که کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی تا سه ماه آینده پیشنهادهای اصلاحی‌اش را به رهبران حکومت وحدت ملی ارایه کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟