کمک 320 میلیون دالری استرالیا به افغانستان در سفر اشرف غنی به این کشور

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20450

محمد اشرف غنی رئیس جمهور و مالکوم ترنبال نخست وزیر استرالیا توافقنامه کمک 320 میلیون دالری استرالیا به افغانستان را امضا کردند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه‌ای گفته است که براساس این موافقتنامه استرالیا 320 میلیون دالر را در جریان 4 سال آینده به افغانستان کمک می‌کند.

براساس این توافقنامه استرالیا، افغانستان را در بخش‌های زیربنا، معارف، اشتغال زنان، زراعت، مدیریت آب و برنامه‌های مبارزه علیه فساد کمک خواهد کرد.

این توافقنامه روز دوشنبه (14حمل) در شهر کانبرا پایتخت استرالیا به امضا رسید.

آقای غنی روز یکشنبه (13حمل) برای بحث روی ادامه کمک‌های استرالیا به افغانستان وارد این کشور شد و با نخست وزیر، وزیر خارجه و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد.

رییس جمهور غنی و نخست وزیر استرالیا پس از امضای توافقنامه کمک 320 میلیون دالری استرالیا به افغانستان، در یک نشست خبری مشترک در کانبرا حضور یافتند.

آقای غنی در این نشست خبری گفت: افغانستان برای پیاده کردن حاکمیت قانون به قانون اساسی این کشور متعهد است. چنانچه که شما غالباً گفته‌اید، تروریسم یک تکنیک است، اگر بخواهیم که براین تکنیک فایق آییم، لازم است تا خود را متفاوت سازیم، و چیزی که ما را متفاوت می‎سازد، یک راهکار استوار بر شهروندی است.

نخست وزیر استرالیا نیز اراده رییس جمهور غنی در امر مبارزه با فساد اداری در افغانستان را ستودنی خواند.

وی گفت: ما عزم و اراده شما برای حمایت از آزادی به هدف نه گفتن به تروریستان را می‎ستاییم و به همین دلیل به حمایت خود ادامه می‎دهیم.

در جریا ملاقات آقای غنی و مقام های استرالیایی، دو کشور توافق کردند که متخصصان بخش زمین شناسی استرالیا با وزارت معادن و پترولیم افغانستان در بخش معادن و مدیریت منابع آبی کار همکاری کنند.

جمهور نوشت: استرالیا از سال 2001 تا کنون حدود 900 میلیون دالر به افغانستان کمک کرده و در دو سال گذشته حدود 130 میلیون دالر در اختیار بخش‌های توسعه‌ای افغانستان گذاشته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟