کمک 15 میلیارد دالری به نیروهای امنیتی کشور

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13905

آمریکا و ناتو از کمک ۱۵ میلیارد دالری به نیروهای امنیتی کشور تا سال ۲۰۲۰ خبر دادند.

ایتارتاس گزارش می دهد، آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو تصمیم دارند که جهت حفظ و نگهداری از ارتش و پولیس افغانستان، ۱۵ میلیارد دالر به نیروهای امنیتی این کشور کمک کنند.

آمریکا و ناتو این تصیمم خود را در ماه ژوئن امسال در نشست ورشو اعلام خواهند کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که آمریکا و متحدانش برای جمع آوری کمک مالی برای تامین مالی نیروهای امنیتی افغانستان در این دوره تا پایان ۲۰۲۰ به مقدار ۱۵ میلیارد به توافق رسیده اند که ۱۰٫۵ میلیارد دالر آن را دولت آمریکا می پردازد.

گفتنی است که این توافق درنشست وزیران دفاع کشورهای ناتو در بروکسل صورت گرفت و تصمیم براین شد که ادامه کمک به نیروهای مسلح در افغانستان تا پایان این دهه ادامه یابد.

کشورهای عضو ناتو نیز تاکید کردند که کمک ها به نیروهای افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ارتش و نیروهای امنیتی کشور را بیش از ۳۰۰ هزار نفر تشکیل می دهند و علاوه بر این ۱۲ هزار نیروی امنیتی ناتو نیز در افغانستان حضور دارند که ۱۰ هزار نفر آنان را نیروهای آمریکایی تشکیل می دهند.

همچنین جان نیکلسون فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، در حال حاضر برنامه نهایی خود برای توصیه به وزیر دفاع و رئیس جمهور آمریکا درباره این موضوع که چه تعداد از نیروهای ناتو در افغانستان بمانند را روی کار دارد.

این درحالی است که در اواخر سال ۲۰۱۴ ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو از اتمام  ماموریت مبارزه با نیروهای خود در افغانستان خبر دادند و اعلام کردند که کنترل اوضاع در این کشور را به ارتش ملی و نیروهای امنیتی خواهند سپرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟