کمک 100 میلیون دالری عربستان و امارات به بنیاد ایوانکا ترامپ

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 22978

یک رسانه آمریکایی در مطلبی نوشت، عربستان و امارات متعهد شده اند 100 میلیون دالر به صندوق زنان کارآفرین که به پیشنهاد ایوانکا ترامپ تاسیس خواهد شد، کمک کنند.

نشریه آمریکایی هیل روز یکشنبه با استناد برمطلبی در همین زمینه از روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، صندوق زنان کارآفرین بانک جهانی پیشنهاد دختر بزرگ رئیس جمهوری آمریکا است که به زنانی در خاورمیانه که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند، کمک خواهد کرد.

ایوانکا در جریان نخستین سفر خارجی ترامپ به عربستان با زنانی که رهبران جامعه مدنی، تاجر و مقامات دولتی منتخب هستند، گفت و گو کرده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وزارت امورخارجه آمریکا به برخی مشکلات درباره حقوق بشر در عربستان اشاره کرده است از جمله: ناتوانی «شهروندان» این کشور و فقدان ابزار قانونی برای انتخاب دولت شان، محدودیت ها در زمینه حقوق جهانی از جمله آزادی بیان، آزادی دسترسی به اینترنت و آزادی در برگزاری گردهمایی، انجمن ها، جنبش ها و مسائل مذهبی، تبعیض گسترده جنسیتی، نابرابری حقوق زنان که بر بیشتر ابعاد زندگی زنان این کشورتاثیر گذاشته است.

به نوشته هیل، در این کشور زنان اجازه رانندگی ندارند و برای تردد در اماکن عمومی به اجازه سرپرست مرد نیاز دارند. زنان همچنین باید در اماکن عمومی خود را بپوشانند.

ترامپ نامزد وقت جمهوری خواهان در سال 2016 از «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات هاو بنیاد کلینتون برای پذیرش کمک از عربستان انتقاد کرده بود.

وی در جون 2016 در فیس بوک نوشت: عربستان و بسیاری از کشورهایی که مبالغ هنگفتی پول به بنیاد کلینتون کمک کرده اند زنان را به عنوان برده می خواهند. هیلاری باید همه پولی که از این کشورها گرفته را بازگرداند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟