کمک مالی پاکستان به شبکه حقانی و حزب تحریک انصاف

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13963

وزیر ایالتی خیبرپختونخواه پاکستان اعلام کرد که دولت محلی این ایالت تحت اداره حزب تحریک انصاف به مدارس شبکه حقانی در افغانستان که عملیات‌های مختلفی را انجام داده‌اند سالانه میلیون ها دالر کمک ارائه می‌کند.

ایندین اکسپرس در گزارشی نوشت، دولت ایالتی خیبر پختونخواه پاکستان 3 میلیون دالر را از بودجه خود به مدرسه حقانی اختصاص داده است.

مدرسه حقانی به عنوان دانشگاه جهاد در میان طرفداران خود معروف است که برخی از رهبران مشهور طالبان نیز در این مدارس دوره آموزشی را گذرانده‌اند.

شاه فرمان وزیر ایالتی خیبر پختونخواه در نشست هفتگی این ایالت اعلام کرد که مدرسه حقانی در منطقه اکوراختک ولسوالی نوشهر این ایالت، سالانه 3 میلیون دالر کمک مالی دریافت می‌کند.

وی اظهار داشت: دولت محلی تحت اداره حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان در خیبر پختونخواه نهادهای مذهبی را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه با آنها همکاری کرده و کمک‎های مالی به آنها ارائه می‎کند.

جلال الدین حقانی بیانگذار شبکه حقانی، عاصم عمر رهبر شاخه القاعده در شبه قاره هند و رهبر اخیر طالبان ملا محمد اختر منصور که ماه گذشته در حمله  نیروهای آمریکایی در پاکستان کشته شد، از جمله فارغ‌التحصیلان مدرسه حقانی هستند.

به گزارش دنیوز اینترنشنال، حبیب الرحمان وزیر امور مذهبی ایالت خیبرپختونخواه در مورد کمک مالی 3 میلیون دالری به مدرسه حقانی گفت: پرویز ختک سروزیر ایالت خیبرپختونخواه به مدرسه حقانی تعهد داده بود تا سالانه 1 میلیون و 500 هزار دالر به این مدرسه کمک کند.

حبیب الرحمان عضو حزب جماعت اسلامی در مقاله که نوشته، می‌گوید: مدرسه حقانی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مدارس مذهبی پاکستان است که سزاوار دریافت کمک‌های مالی می‌باشد.

مدرسه حقانی در سال 1947 تأسیس شد که در حال حاضر توسط مولانا سمیع الحق رهبر حزب جمیعت علمای اسلام و رئیس کنفرانس دفاع پاکستان اداره می‌شود.

کنفرانس دفاع پاکستان، متشکل از 40 حزب مذهبی پاکستانی می‌باشد که رویکردهای افراطی دارند، از جمله این گروه‌ها می‌توان به حزب «جماعت الدعوه» به سرکردگی «حافظ سعید» و «سپاه صحابه» اشاره کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟