کلینتون: اولویت ما و همه جهان، برکناری ترامپ است

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75343

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، همزمان با آغاز استیضاح ترامپ در سنا گفت: اولویت نخست کشور ما و همه جهان، برکناری ترامپ است.

کلینتون که در انتخابات ۲۰۱۶ نامزد حزب دموکرات بود و از دونالد ترامپ جمهوریخواه شکست خورد، در پیامی در حساب کاربری خود اعلام کرد تمام توان خود را مانند همیشه برای حمایت از نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به کار خواهد گرفت.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: در نخستین جلسه دادگاه ترامپ که شب‌ گذشته (سه شنبه) تا بامداد امروز (چهارشنبه) به وقت واشنگتن به مدت ۱۳ ساعت برگزار شد، در یک رای‌گیری کاملا حزبی، جمهوریخواهان ۱۱ بار الحاقیه دموکرات‌ها مبنی بر احضار جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ برای دادن شهادت در جلسات این دادگاه را رد کردند.

جمهوریخواهان قصد دارند دادگاه رئیس جمهوری آمریکا را هرچه سریع تر و در ۱۰ روز پایان دهند. «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا کاملا روشن ساخته که خواهان فیصله دادن به دادگاه ترامپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حتی پیش از چهارم فوریه (۱۵دلو) است که موعد سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره می باشد.

 سی ان ان دلیل تعجیل مک کانل در پایان دادن به جلسات دادگاه ترامپ را نگرانی و هراس از ایجاد شکاف در میان جامعه آمریکا بخصوص میان جمهوریخواهان بر سر احضار شهودی دانست که تاکنون در مورد ترامپ شهادت نداده‌اند؛ ‌زیرا طبق تازه‌ترین نظرسنجی سی‌ان‌ان از هر ۱۰ آمریکایی، هفت نفر(۶۹ درصد) از احضار شهود جدید به جلسه استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟