کشوری کوچک در آمریکای مرکزی، یکی از اصلی ترین تامین کننده نیرو برای داعش شناخته شد

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 36586

یک کشور کم جمعیت و کوچک در آمریکا مرکزی، به عنوان یکی از اصلی ترین تامین کننده های نیرو برای گروه تروریستی داعش شناخته شد. این کشور حدود 10 هزار کیلومتر با رقه مرکز اصلی داعش فاصله دارد.

روزنامه گاردین گاردین با گزارشی تحت عنوان “چگونه کشوری کوچک به سرزمینی برای جذب نیروی داعش تبدیل شد” آمده است: ترینیداد و توباگو که کشوری کوچک متشکل از دو جزیره در جنوبی‌ترین قسمت دریای کارائیب در آمریکای مرکزی است، شاهد یکی از بالاترین میانگین‌های جذب نیرو برای داعش بوده است و بیشتر این نیروها پس از فروپاشی داعش در عراق و سوریه به کشور خود باز نگشته‌اند.

گاردین در ادامه از طارق عبدالحق نام برده که چند سال قبل یکی از پرافتخارترین بوکسورها در ترینیداد بود و همه آینده روشنی را در این رشته ورزشی برای او پیش‌بینی می‌کردند اما امروز جسد او در منطقه‌ای در عراق یا سوریه به همراه ده‌ها تن از دوستانش زیر خاک است.

جمعیت ترینیداد به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند می‌رسد که در فاصله حدود ۱۰ هزار کیلومتری شهر رقه، مرکز سابق خلافت خودخوانده داعش قرار دارد و با این وجود این کشور کوچک یکی از بالاترین نرخ اعزام نیرو برای داعش در میان کشورهای جهان به نسبت جمعیتش را دارد.

حدود ۱۰۰ تن از شهروندان ترینیداد و توباگو به داعش پیوسته‌اند از جمله ۷۰ مرد که گفته‌اند برای جنگیدن تا پای مرگ به سوریه رفتند و ده‌ها زن و کودک نیز خواسته یا ناخواسته همراه آنها راهی سوریه شدند.

طبق گزارش گاردین، ترینیداد در مقایسه با کشورهای پر جمعیت‌تر از آن مانند کانادا و آمریکا نیروهای بیشتری را برای داعش فرستاده است، در حالی که از کانادا و آمریکا کمتر از ۳۰۰ نیرو به داعش پیوسته‌اند.

تقریبا 11 درصد جمعیت ترینیداد و توباگو را اعراب لبنانی و سوری تشکیل می‌دهند که اجداد آنها به این کشور مهاجرت کرده‌اند. جمعیت مسلمانان این کشور نیز نزدیک به 12 درصد است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟