کشورهای مهاجرپذیر دنیا را بهتر بشناسیم!

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 73523

در طول تاریخ بشریت شاید هیچ زمانی به اندازه زمان کنونی ما، انسان ها درگیر مهاجرت نبوده اند! اگر تا ۵۰ سال پیش مهاجرت برای برخی افرند و خانوده ها یک امر غیر معمول و حتی دور از ذهن به حساب می آمد، اکنون مهاجرت به کشورهای مهاجرپذیر برای هر فرد و خانواده ای کاملا قابل تصور است.

توصیه میکنیم حتی اگرتصمیمی برای مهاجرت ندارید، بازهم این مقاله را همراه خبرگزاری اطلس تا انتها بخوانید!

بیشترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا

البته صرف شناختن کشورهای مهاجرپذیر دنیا به تنهایی کافی نیست و اگر تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور را دارید باید با برنامه ریزی دقیق تری به پیش بروید.

در قدم اول مناسب است که به لیست کشورهای دارای بیشترین آمار مهاجرت در دنیا نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چه کشورهایی بیشترین مقصد مهاجرین بوده اند.

البته لیست زیر که نشان می دهد چه کشورهایی بیشترین مهاجرین را در خود جای داده اند، شامل انواع مختلف مهاجرت یعنی مهاجرت اقتصادی، پناهندگی سیاسی، مهاجرت برای کار و انواع دیگر مهاجرت می باشد و به تعبیر دیگر، مهاجرت به این کشورها دلایلی عام داشته و لزوما به معنای شرایط بهتر این کشورها نیست.

برترین کشورهای مهاجرپذیر

شاید شما نیز بارها تصمیم «مهاجرت به اروپا» را در سر پرورانده باشید؛ پس لازم و ضروری است که کشورهای مهاجرپذیر دنیا را بهتر بشناسید تا تصمیم گیری بهتری در این زمینه داشته باشید.

کشورهای مهاجرپذیر

همانطور که می بینید کشورهای از قبیل امارات، عربستان سعودی و ایران نیز در میان ۱۹ کشورهای مهاجرپذیر دنیا قرار گرفته اند و حال آنکه بیشترین مهاجرین کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات به احتمال بسیار زیاد مهاجرین کار هستند؛ یعنی صرفا برای کار به امارات و عربستان رفته اند و قصدی برای ماندن دائمی ندارند و شاید اجازه این کار را نیز نداشته باشند.

بر مبنای این آمار باید به این نکته نیز توجه داشت که ایران نیز در زمره کشورهای مهاجرپذیر دنیا است! پس لزوما تعداد مهاجرین هر کشور نمی تواند دلیل قانع کنند و موجهی برای شرایط مطلوب این کشور برای مهاجرت باشد. البته این آمار متعلق به سال ۲۰۱۴ میلادی یعنی ۵ سال پیش است و ممکن است درصد جزئی از این آمار در زمان حاضر تغییر کردده باشد.

پس شما قبل از هر چیزی باید این سوال را از خود بپرسید که چرا می خواهید مهاجرت کنید؟ به عنوان مثال اگر مهاجرت شما صرفا به دلایل کاری است و می خواهید چند سالی کار کنید تا درآمد خوبی کسب نمایید، برخی کشورهای عربی گزینه های خوبی برای مهاجرت هستند و اتفاقا نباید به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید! در واقع بهترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا را باید از زوایای متفاوتی مورد بررسی قرار دهید تا بهترین گزینه شما برای مهارجرت مشخص شود. پس طبیعتا نمی توان نسخه واحدی برای همه پیچید و گفت فلان کشور برای همه افراد گزینه خوبی برای مهاجرت است؛ اما ما در این گزارش به کشورهای مهاجرپذیر کاری اشاره ای نخواهیم داشت.

در ادامه این گزارش، از میان کشورهای مهاجرپذیر دنیا به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت می پردازیم.

مهاجرت به خارج از کشور

استرالیا

استرالیا قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت است. کشوری زیبا و پهناور با آب و هوای بسیار مناسب و همچنین اقتصادی قوی که همیشه در صد بهترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا قرار گرفته است.

استرالیا سال ها پیش به دلیل کمبود جمعیت خود تصمیم به پذیرش مهاجرین کرد اما اکنون که حدود شش میلیون مهاجر را در خود جای داده است، کمی سخت گیرانه تر عمل می کند اما با این حال، هنوز هم می تواند تحت شرایطی به مهاجرت به استرالیا دل بست و آن را به دست آورد.

نکته قابل توجه این است که از میان مهاجرانی که به استرالیا رفته اند، بیشتری آمار مهاجرت به استرالیا از لحاظ کشورهای مبدا در اختیار انگلیس است! انگلیسی ها بیش از ۲۱ درصد کل مهاجرین استرالیا را تشکیل می دهند که نکته ای بسیار جالب و در خور تامل است.

کشورهای نیوزلند با بیش از ۸ درصد کل مهاجرین استرالیا، چین با بیش از ۵ درصد، ایتالیا با بیش از ۴ درصد و هند با بیش از ۳ درصد، بیشترین آمار مهاجرت به استرالیا از لحاظ کشورههای مبدا را در اختیار دارند.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در همه جای دنیا جواب می دهد و در استرالیا نیز همینطور! اگر پول کلانی دارید و می خواهید نقطه ای از دنیا را برای ادامه زندگی برگزینید، استرالیا یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا است. در حال حاضر به دلیل تغییراتی که ممکن است در سیستم مهاجرتی استرالیا رخ دهد نمی توان گفت دقیقا به چه مقدار پول نیاز است تا بتوانید اقامت استرالیا را دریافت کنید اما با اندکی جستجو می شود آن را پیدا کرد.

مهاجرت به استرالیا با ویزای کار

از میان انبود مهاجرانی که به استرالیا رفته اند، درصد زیادی از آنها از طریق دریافت ویزای کار موفق به مهاجرت شده اند. اگر شما هم تخصصی دارید می توانید از آن استفاده کرده و ویزای کار استرالیا را دریافت نمایید. برای دریافت ویزای کار استرالیا باید بر اساس قابلیت هایی که از پیش دولت استرالیا آن را مشخص کرده است امتیازهای لازم را دریافت کنید تا شامل این سیستم شوید.

البته اگر یکی از کارفرمایان استرالیایی خواستار استخدام شما باشد، قضیه فرق می کند و شما طبق این شرایط و سیستم مورد بررسی قرار نمی گیرید.

مهاجرت از طریق ازدواج!

معمولا همه کشورهای مهاجرپذیر دنیا قانون پذیرش مهاجر از طریق ازدواج را دارند. اگر با یک استرالیایی ازدواج کنید می توانید بدون هیچ دردسری به استرالیا بروید! البته که این طریق نیز راه های قانونی خود را دارد و باید مراحل آن را طی کرد.

سوئد

اگر دنبال بهترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا می گردید، سوئد قطعا یکی از بهترین هاست. در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می دهد و تقریبا نمی توان کسی را پیدا کرد که از شرایط مهاجرت به سوئد ناراضی باشد.

ارائه خدمات عمومی و حقوق بشرق و همچنین رفاه بالا و اقتصاد قدرتمند، از مهمترین عواملی است که سوئد را به یک کشور درجه یک برای مهاجرت تبدیل کرده است.

برای مهاجرت به سوئد نیز می توانید از سه طریقی که در مهاجرت به استرالیا نام بردیم سود ببرید! (مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت ار طریق ویزای کار و مهاجرت از طریق ازدواج)

همچنین مهاجرت تحصیلی نیز یکی از راه های خوب مهاجرت به سوئد است. اگر قصد مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در این کشور را دارید باید حسابی در مورد جزئیات آن تحقیق کنید و از پس مخارج آن برآیید.

کانادا

قطعا کانادا یکی از بزرگترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا است. بر اساس آمارهای رسمی، چیزی حدود ۳۸ درصد از کل جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل می دهند که این خود نشان دهنده سیاست مهاجرپذیری این کشور است.

کانادا از جمله کشورهایی است که به صرف تولد در این کشور تابعیت داده می شود. یعنی کافی است که کسی در خاک این کشور متولد شود تا به راحتی تابعیت آن را دریافت کند. البته این تابعیت شامل پدر و مادر نوزاد نیست و فقط مختص خود او است.

آلمان

علیرغم اینکه در گذشته ای نه چندان دور مردم آلمان به نژاد پرستی شدید شناخته می شدند، اکنون مردم این کشور طرفدار مرزهای باز و ورود مهاجرین به آلمان هستند. آلمان با اقتصاد قدرتمند خود و سطح رفاه بالا در چند دهه اخیر به یکی از بزرگترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا تبدیل شده است. اگرچه در چند سال اخیر به علت حجم بالای تقاضای مهاجرت از کشورهایی مانند سوریه، عراق، افغانستان و … سخت گیری هایی اعمال می کند اما هنوز هم می توان روی آن حساب کرد.

راه های مهاجرت به اروپا

در توضیح مهاجرت به استرالیا سه روش را توضیح داده ایم؛ این روش ها شامل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت ار طریق ویزای کار و مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. همچنین مهاجرت تحصیلی نیز یکی از انواع مهاجرت می باشد که بسیار رایج است. معمولا همه کشورهای مهاجرپذیر دنیا این روش های مختلف را در سیستم خود دارند.