کشف ۱۲ تن ماریجوانا در تایلند

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86980

دفتر بین المللی کنترل مواد مخدر (ONCB) از کشف ۱۲ تن ماری جوانا طی ۸ ماه گذشته در تایلند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تایلند (تی ان ای)، دفتر بین المللی مقابله با توزیع مواد مخدر  طی ۸ ماه گذشته موفق شد حدود ۱۲ تن ماری جوانا قاچاق شده از یک کشور در همسایگی تایلند به این کشور را کشف و ضبط کند که اکثر آنها به فلزات سنگین و سموم دفع آفات آلوده شده بودند.

براساس این گزارش، نایوم ترمسریسوک دبیرکل ONCB در این رابطه گفت: تحقیقات نشان داد که قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر ماری‌جوانا را به دلیل تقاضای زیاد آن در تایلند و استفاده از این کشور به عنوان نقطه ترانزیت این مواد مخدر، از این کشور برای کشورهای ثالث در شمال شرقی این کشور قاچاق کرده و می کنند. علاوه بر این، تولید کنندگان روش های کاشت این ماده مخدر را بهبود بخشیده اند که به آن امکان بقا در طول سال را می دهد.

به گفته وی، در ۸ ماه نخست سال مالی ۲۰۲۰ (از اکتبر سال گذشته تا ماه مه)، ماموران ONCB موفق شدند ۱۲.۲ تن ماری‌جوانا قاچاق را کشف و ضبط کنند که معادل ۹۰ درصد از کل ماری جوانای ضبط شده در کشور است.

مطابق با اظهارات این مسئول، بیشتر مزارع ماری‌جوانا در یک کشور همسایه، در شمال شرقی این کشور قرار دارند و ماری‌جوانا در طول رودخانه مکونگ در امتداد مرزی از ولایت نونگ خای. پایین دست ولایت موکداهان قاچاق می شده و با این وجود تلاش های جدی برای مبارزه با مواد مخدر توسط مقامات در جریان است.  

وی افزود: ماری‌جوانا قاچاق شده به آرسنیک، جیوه، سرب، سموم دفع آفات و قارچ ها آلوده شده که سلامت مصرف کنندگان را شدیدا به مخاطره می اندازد.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟