کشف پنج گور جمعی در لیبی

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 95815

هیئت جستجو و شناسایی افراد گمشده دولت لیبی در ادامه جستجوهای خود از کشف پنج گور جمعی دیگر در شهر «ترهونه» در جنوب «طرابلس» پایتخت این کشور خبر داد که بر این اساس تعداد گورهای جمعی کشف شده در لیبی به رقم ۱۶ افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا؛ «عبدالعزیز الجعفری» سخنگوی هیئت عمومی جستجو و شناسایی افراد مفقود شده امروز (دوشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری « روسیا الیوم» گفت که تیم‌های جستجو دیروز موفق به کشف پنج گور جمعی در جنوب طرابلس شدند.

او گفت: تعداد کل اجساد کشف شده از ژوئن (سرطان و اسد) تا امروز در لیبی به ۸۶ مورد رسیده که اجساد کشف شده کودکان و زنان نیز مشاهده می‌شود.

الجعفری با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی در این منطقه تحت کنترل شبه نظامیان کودتاگر «خلیفه حفتر» بوده است، تصریح کرد که اغلب گورهای جمعی در این منطقه پیدا شده و عملیات برای جستجوی بیشتر ادامه دارد.

در همین راستا «محمد عماری زاید»  یکی از اعضای شورای ریاست جمهوری «دولت وفاق ملی» با انتشار خبری در صفحه فیس‌بوک خود، از دولت وفاق ملی و دادستان کل کشور خواست تا در جهت مستندسازی این جنایات تلاش کنند و تمام اقدامات قانونی را برای مجازات قاتلان به‌کار گیرند تا عبرتی برای دیگران باشد.

این در حالی است که منابع رسمی لیبی اظهار داشتند که شبه نظامیان وابسته به حفتر و نیروهای وفادار به او در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ مرتکب جنایتهای جنگی بسیاری علیه بشریت و نسل‌کشی به ویژه در شهر ترهونه و جنوب طرابلس شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟