کشف نامه های کودکان انتحاری داعش قبل از عملیات انتحاری در عراق

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18887

در یکی از مکان های نظامی سابق گروه تروریستی داعش در موصل در کشور عراق، وصیت نامه ها و نامه هایی از کودکان انتحاری کشف شد تا ابعاد دیگری از سوء استفاده داعش از کودکان آشکار شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، خبرگزاری رویترز موفق شد پس از فرار داعش از یکی از مکان های آموزشی نظامی شرق موصل وارد این مکان شود. در این اماکن نظامی دهها نامه  از کودکان و نوجوانان داعشی به دست آمده است که غالبا قبل از انجام عملیات انتحاری و خطاب به خانواده هایشان نوشته شده است.

در یکی از این نامه ها که به نام علاء العدیدی، پانزده ساله، است و اندکی قبل از انجام عملیات انتحاری علیه نیروهای عراقی نوشته شده است در توجیه عملیات انتحاری آمده است، خانواده ام اجازه ندادند، من ازدواج کنم.

کودکان و نوجوانان در مکان های نظامی داعش آموزش های متفاوتی می بینند، کودکانی که داعش آنها  را به طرق مختلف جذب کرده است دوره هایی را برای سربریدن انسان ها می گذرانند، ضمن اینکه بر اساس گزارش سازمان ملل متحد به صورت برنامه ریزی شده شستشوی مغزی می شوند تا نسل دوم تروریست ها را تشکیل دهند.

این کودکان  به روش های مختلف وارد مکان های آموزشی داعش می شوند، بر اساس گزارش های رسیده برخی از این کودکان، ایزدی هستند که خواهران و مادرانشان اسیر داعشند. دسته ای دیگر کودکان و نوجوانانی هستند که با پول یا تبلیغات گمراه کننده جذب می شوند و دسته سوم نیز کودکانی هستند که پدران تندرو، موجب پیوستنشان به داعش می شوند.

بر اساس گزارشی از سازمان یونیسف، هزاران کودک در عراق ربوده و پس از مدتی به اجبار در کنار داعش وارد جنگ شدند. یک جنرال آمریکایی ضمن تایید این خبر تاکید کرد داعش کودکان و حتی معلولان را سوار بر موترهای بمب گذاری شده  می کند تا خود را در میان نیروهای عراقی منفجر کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟