کشف صد‌ها گور بی نام و نشان جدید در کانادا!

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 115472

به نقل از نشنال پست، مقامات محلی کانادا می‌گویند صد‌ها قبر بی نام و نشان را در محل مدرسه قدیمی هندو‌های ماریو کشف کرده اند. قرار است جزئیات این خبر امروز و در جریان یک کنفرانس خبری به اطلاع عموم برسد.

یک منبع آگاه در این باره گفت: تعداد این گور‌ها می‌تواند چندین برابر ۲۱۵ جسد کودکی باشد که در ماه‌های گذشته در ساختمان یک مدرسه قدیمی در منطقه کاملوس کشف شده است.

کشف گور‌های بی نشان در کانادا موجب شوک همگان در این کشور شده و به یکی از خبرسازترین موضوعات اخیر تبدیل شده است.

مقامات محلی می‌گویند با کمک ابزار‌های پیشرفته شامل رادار‌هایی که می‌تواند به اعماق زمین نفوذ کند به دنبال کشف گور‌ها بیشتری هستند. مدرسه قدیمی هندو ماریوال از سال ۱۸۹۹ تا ۱۹۹۷ فعالیت می‌کرد و در ۲۴ کیلومتری شمال برودویو در ۱۶۵ کیلومتری شرق رجینا در کانادا واقع شده است.

هدر بیر، معاون رییس فدراسیون ملت‌های بومی مستقل که خود در این مدرسه تحصیل کرده می‌گوید پس از متوجه شدن از داستان وحشتناک پشت پرده این منطقه بسیار شوکه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: من در مورد اینکه عده زیادی از کودکان در آن زمان هرگز نتوانسته اند به خانه‌های خود باز گردند هیچ حرفی نمی‌توانم به زبان بیاورم. ممکن است در بررسی‌های دقیقتر در مناطق مختلف اطراف این مدرسه یافته‌های وحشتناک دیگری هم به دست آید.

چندی پیش هم یک گور دسته جمعی شامل اجساد ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در ولایت بریتیش کلمبیا در کانادا کشف شده بود.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟