کشتی اسرائیلی هدف قرار گرفت/ اسرائیل ایران را مسئول می داند

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 110448

شبکه خبری المیادین به نقل از برخی منابع آگاه از هدف گرفته شدن یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی بندر فجیره امارات خبر داد.

بر اساس اعلام المیادین، نام کشتی هدف قرار گرفته «هایپریون» و متعلق به شرکت صهیونیستی «PCC» است. رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که این کشتی به وسیله یک موشک هدف قرار گرفته است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی مدعی شد کشتی هایپریون به وسیله یک موشک ایرانی در نزدیکی بندر فجیره در امارات هدف گرفته شد. این شبکه البته مدعی شده بر اثر این حادثه خسارت‌های اندکی به کشتی اسرائیلی وارد شده است.

همچنین روزنامه نگار صهیونیستی «Moav Vardi» اعلام کرده این کشتی اسرائیلی که در خلیج فارس هدف گرفته شده، متعلق به «رامی اونگار» تاجر اسرائیلی. دستیار نزدیک به یوسی کوهن، رئیس موساد است.

خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز مدعی شد: کشتی به دلیل اصابت موشک یا مین دچار اسیب شده و اسرائیل ایران را مسئول آن می‌داند.

پایگاه جروزالم پست نیز با ادعای حمله موشکی ایران به کشتی اسرائیلی در نزدیکی امارات، اعلام کرد این کشتی با شرکت حمل و نقل رای (Ray) که پیشتر نیز یک کشتی آن در ماه فوریه در حمله ادعایی ایران در ماه فوریه مورد هدف گرفته بود، در ارتباط است.

به نوشته جروزالم پست، این حمله تنها یک روز پس از آن انجام می‌شود که ایران قول داده بود تا انتقام انفجار تأسیسات هسته‌ای نطنز را خواهد گرفت. بر اساس داده‌های پایگاه MarineTraffic.com کشتی هایپریون که مخصوص انتقال خودرو بوده و با پرچم باهاما فعالیت داشت، بر اثر این حادثه در نزدیکی بندر فجیره متوقف شده است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، جروزالم پست همچنین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند این حمله با یک موشک و یا پهپاد هدف گرفته شده و خسارت‌ها به کشتی سطحی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟