کشته شدن ۲ نظامی و یک ژنرال آمریکایی، در شمال افغانستان

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26683

رسانه افغانستانی در ادامه درگیری‌ های شمال افغانستان اعلام کرد، که ۱۴ نظامی افغانستان و دو نظامی و یک ژنرال آمریکایی در حمله طالبان به ولایت «قندوز» کشته شده‌اند.
به نقل از «نن‌تکی‌ آسیا»، در ادامه عملیات نیرو های امنیتی افغان علیه طالبان با حمایت نظامیان آمریکایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان، دو شب گذشته یک ژنرال همراه با دو نظامی آمریکایی و 14 نظامی افغان کشته شده‌ اند.

بر اساس این گزارش، در مناطق «دوبلوله»، «ارتبلاقوی» و «امین‌آباد» این ولایت درگیری شدیدی بین نیرو های مشترک امنیتی افغان و خارجی با گروه طالبان ادامه دارد و دو طرف متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

منابع محلی در ولایت قندوز تائید کردند، که نظامیان افغان و آمریکایی در عملیات مشترکی با پشتیبانی هوایی جنگنده‌ های نیروهای ائتلاف به مواضع طالبان حمله کرده‌ اند.

گفته می‌ شود، که در حملات هوایی جنگنده‌ های خارجی علاوه بر طالبان تعدادی از غیرنظامیان افغان نیز کشته و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش شده است، که یک خودروی زرهی نیرو های آمریکایی پس از برخورد با بمب کنار جاده‌ای در این ولایت منفجر شده است، که در نتیجه یک ژنرال و دو نظامی آمریکایی کشته شده‌ اند.

مردم محلی شهر قندوز مدعی شدند، که جنگجویان طالبان نیز شب گذشته به مواضع نیرو های امنیتی افغان در ورودی شرقی شهر قندوز حمله کرده‌ اند و درگیری‌ ها را به حومه‌ های این شهر کشانده‌ اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان نیز اعلام کرد، که اعضای این گروه تا نزدیکی فرودگاه شهر قندوز پیشروی کرده‌ اند و منطقه «چرخاب» در حومه این شهر را نیز تصرف کرده‌ اند.

ولایت قندوز در شمال افغانستان پیش از این نیز دو بار توسط طالبان سقوط کرده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟