کشته شدن ۱۲ جنگجوی طالبان در حصه اول پنجشیر

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 131708

منابع محلی در روستای «خارو»ی ولسوالی حصه اول ولایت پنجشیر می‌گویند که در نتیجه‌ درگیری میان نیروهای «جبهه مقاومت» و طالبان در این روستا، دست‌کم ۱۲ طالب کشته شده‌اند.

منابع محلی گفته اند روز پنج‌شنبه، ۲۳ سرطان، شماری از باشندگان «روستای خارو» به‌خاطر پاک‌کاری کانال آب می‌خواستند به کوه بالا شوند، اما در مسیر راه طالبان به‌خاطر این که این افراد به نیروهای «جبهه مقاومت» آب و غذا انتقال ندهند، پنج عضو نیروهایش را با آنان همراه کرده‌اند.

منابع افزودند که در کوه یک عضو نیروهای طالبان متوجه حضور دو فرد مسلح [نیروهای جبهه مقاومت] شده و به سوی آنان تیراندازی کرده است. به‌گفته‌ی منابع، درگیری میان دو طرف حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه‌ی پیش از ظهر روز پنجشبه آغاز شده و حدود ۲۵ دقیقه ادامه داشته است.

منابع همچنین گفتند که پس از ختم این درگیری، دو طرف نیروهای کمکی خواستند و در درگیری دوم، ۱۲ جنگ‌جوی طالب کشته و شماری دیگر که آمارشان مشخص نشده، زخمی شده‌اند.

آنان گفته‌اند که نیروهای «جبهه مقاومت» یک میل سلاح نوع «ام فور» و یک قبضه تفنگچه کمری طالبان را به غنیمت گرفته‌اند.

به‌گفته‌ی آنان، طالبان پس از درگیری و تحمل تلفات، بیش از ۲۰ باشنده‌ی روستای «خارو» را که برای پاک‌کاری کانال آب به کوه بالا شده بودند، بازداشت و تا ناوقت شب گذشته به گروگان گرفته بودند.

در مورد تلفات نیروهای «جبهه مقاومت» در جریان این درگیری چیزی گفته نشده و طالبان نیز تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که در جریان دو هفته‌ی گذشته درگیری میان «جبهه مقاومت» و طالبان در ولایت پنجشیر کاهش یافته بود. درگیری میان دو طرف پس از آن دوباره شدت گرفته است که طالبان چند روز پیش دو اسیر «جبهه مقاومت» را در مرکز پنجشیر تیرباران کردند.

گفتنی است که طالبان در روزهای گذشته نیروهای خود در پنجشیر و بغلان را افزایش داده و قاری فصیح الدین رهبری این نیروها در بغلان را به عهده گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟