کشته شدن بیش از 47 داعشی در ننگرهار

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 14049

مقامات در ولایت شرقی ننگرهار از کشته شدن حداقل 47 تروریست داعش خبر می دهند، در این درگیری ها هشت تن از افراد ملکی نیز کشته شده است.

مقامات امنیتی روز شنبه خبر دادند که در برخورد نیروهای امنیتی کشور با جنگجویان گروه تروریستی داعش حداقل 47 تن کشته شدند. دفتر ولایت ننگرهار در بیانیه ای گفته است: «چهار کودک و سه زن در جمع کشته شدگان هستند». این در حالی است که دو تن نیروی امنیتی افغانستان نیز در درگیری روز جمعه کشته شدند.

بر اساس منابع ناتو، مناطق شرقی افغانستان مرکز فعالیت گروه داعش است؛ از همین رو نیروهای امریکایی حملات خود را با هواپیماهای بی سرنشین از اواسط سال گذشته میلادی بر این مناطق متمرکز کرده اند.

در این درگیری هفت فرد ملکی، سه پرسونل امنیتی افغانستان و 32 جنگجوی “دولت اسلامی” زخمی شده اند. همچنان گزارش شده است که 30 فرد ملکی به شمول زنان و کودکان نیز پس از جنگ توسط گروه داعش ربوده شدند. شماری از این افراد بعدتر رها گردیدند.

در بیانیه ولایت ننگرهار آمده است: جنگ در حال حاضر در منطقه جریان ندارد و نیروهای امنیتی افغانستان عملیات هوایی و زمینی را در منطقه آغاز کرده اند.

این در حالیست که عبدالله حبیبی وزیردفاع روز گذشته در مجلس نمایندگان از عملیات گسترده علیه داعش در ننگرهار خبر داد و افزود: تا نابودی کامل داعش به عملیات علیه آنان ادامه خواهند داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟