کشتار غیرنظامیان در بلخاب؛ سازمان عفو بین‌الملل ابراز نگرانی کرد

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 131444

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین واکنش به جنگ بلخاب گفته است که از اعدام غیرنظامیان در این ولسوالی نگران است و جهان نباید از افزایش نقض حقوق بشر در افغانستان چشم‌پوشی کند.

این سازمان روز دوشنبه، ۶ سرطان، در رشته توییت‌هایی از آنچه که اعدام‎های صحرایی در ولسوالی بلخاب خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل افزوده است: «از گزارش‌های مربوط به اعدام‌های صحرایی و آسیب‌رساندن به غیرنظامیان در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل به شدت نگران هستیم.»

این سازمان در ادامه افزوده است که طالبان باید از مسدودکردن وسایل ارتباطی و جلوگیری از رسیدن نیازهای ضروری به مناطق جنگی اجتناب کنند.

عفو بین‌الملل تأکید کرده است: «جریان آزاد اطلاعات در منطقه جنگی باید رعایت شود. مسدودکردن حمل‌ونقل و جلوگیری از تأمین نیازهای ضروری جوامع، جنایت جنگی است.»

این سازمان خاطرنشان کرده است که طرف‌های درگیر موظف اند تا در تمام خصومت‌ها قوانین جنگ را به‌طور کامل رعایت کرده و از آسیب‌رساندن به غیرنظامیان خودداری کنند.

گفتنی است که در جریان درگیری‌های شدید میان نیروهای طالبان و مولوی مهدی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل گزارش‌هایی از به رگبار بسته‌شدن غیرنظامیان به نشر رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟