کشتار بی پاسخ هزاره

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 112518

سال هاست هزاره ها را در شاهراه ها، مکاتب، مدارس، اموزشگاه، زایشگاه، ورزشگاه، تجمعات، تظاهرات و… می کشند. اما تا این دم، هیچ کس به جرم این کشتار هدفمند و سیستماتیک، دستگیر و محاکمه نشده است.

اصولا مردم هزاره و شیعه غرب کابل و مناطق مرکزی نمی دانند چه کسی این مردم را در پیش چشمان صدها نهادی موسوم به حقوق بشر غربی که به زعم خود برای توسعه حقوق بشر فعالیت می کنند، می کشند. چرا این حکومت بی کفایت و بی مسوولیت در برابر کشتار هزاره ها به عنوان شهروندان این کشور، کرخت و خاموش است و ریشه های این گونه جنایت های ضد بشری را پیدا و قطع نمی کند؟
چرا هیچ کس به دلیل بی کفایتی از منصب خود استعفا نمی دهد؟

برای مسوولین این مملکت نه شرم و حیایی مانده است و نه تدبیر و درایت برای بهبود وضعیت امور. مردم غریب و فقیری که می خواهند سرنوشت خود، خانواده و جامعه خود را از طریق فراگیری دانش و بالابردن معرفت، متحول سازند، این گونه به رگبار بسته می شوند!

جامعه جهانی بی کاره که اکنون در حال فرار از افغانستان هستند، چرا در برابر کشتار هدفمند هزاره ها بی تفاوت و خاموش اند؟ چرا این کشتار ها را نسل کشی نمی خوانند و خواستار تحقیق مجامع بین المللی در این باره نمی شوند؟
در پایان این که ایا سران هزاره و شیعه، نیز مانند دیگران این روند کشتار را با بی تفاوتی و بی مسو‌لیتی، کماکان نظاره می کنند و اطلاعیه تسلیت صادر می کنند، یا به فکر راه حل بر می ایند؟

ننگ است بر ما اگر هر روز کشته شویم و سکوت کنیم و به فکر راه حل اساسی برای رفع مشکل، نباشیم.

دکتر عبداللطبف نظری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟