کسی که جرات کرد و بر دوش رهبر کوریای شمالی پرید، کیست؟

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20070

آزمایش موشکی هفته گذشته کوریای شمالی همراه با تبلیغات دولتی در این کشور بود. اما تصویری از رهبر این کشور تعجب همگان را برانگیخت.

بنا به ادعای کوریای شمالی آزمایش موتور موشک موفقیت‌آمیز بود و «تولدی تازه» برای این کشور به حساب می‌آمد، و به همین دلیل کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی خوشحال بود.

تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی کوریای شمالی نشان می‌دهد رهبر این کشور شاهد این آزمایش در مرکز کنترول است، با افسران ذوق‌زده دست می‌دهد و یک مرد سالخورده را به دوش می‌کشد.

اما چه کسی جرات می‌کند به روی دوش رهبر کوریای شمالی بپرد و چرا؟

ناظران می‌گویند این مرد مرموز در صحنه سیاسی این کشور شناخته شده نیست، و احتمالا در آزمایش موشکی این کشور نقشی داشته است.

مایکل مدن، استاد متخصص کوریای شمالی در دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید این مرد یکی از افسران رده میانه نیروهای ویژه است که مسئولیت این آزمایش موشکی را به عهده داشته است.

مدن گفت هدف از انتشار این عکس از سوی خبرگزاری کوریای شمالی ارائه یک چهره مردمی از رهبر این کشور است.

مدن گفت: «رهبر کوریای شمالی با افرادی که دستورات او را اجرا نکنند بسیار سختگیر است، اما در تبلیغات تصویری دوستانه از او ارائه می‌شود».

او افزود که این تصویر کاملا با تصویری که رهبران سابق این کشور ارائه می‌دادند متفاوت است، و «هیچکس در آن زمان جرات نمی‌کرد که به دوش پدر یا پدربزرگ او بپرد. او با این تصویر می‌خواهد بگوید که از پدرش بازتر و دوستانه‌تر است».

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟