کرونا در نتیجه ادغام چندین ویروس به وجود آمده‌است

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 89218

به گزارش نیوزویک، تیمی از دانشمندان موسسه فرانسیس کریک بریتانیا در تحقیقات جدید خود به نتایجی از علل شیوع سریع و آسان ویروس جدید کرونا در سراسر جهان رسیدند.

این تیم به سرپرستی «آنتونی ووربل» و «دونالد بنتون» به این نتیجه رسیده که کرونا مانند سایر ویروس‌های تاجی دیگر دارای پروتئین‌هایی است که به آن کمک می‌کند تا خود را به عنوان میزبان وارد سلول بدن انسان کند.

این تیم همچنین ویروس کرونا را با ویروس‌های دیگری مانند ویروس خفاش‌ها که از نظر شباهت به آن نزدیکتر هستند، مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که حدود ۹۷ درصد با آن شباهت دارد.

در این پژوهش محققان دریافتند که پروتئین ویروس کرونای جدید بسیار پایدارتر از ویروس خفاش‌ها است. این امر باعث می شود تا ویروس کرونا هزار برابر ظرفیت ویروس خفاش‌ها قدرت پیوند به سلول‌های انسانی را داشته باشد.

محققان می‌گویند که مطالعه آ‌نها نمی‌تواند منشأ ویروس را نشان ‌دهد؛ اما به درک مراحل تکامل آن کمک می‌کند.

آنها همچنین معتقدند که ویروس جدید کرونا که منجر به کووید ۱۹ می‌شود، نتیجه ادغام سایر ویروس‌ها در یکدیگر و تکامل آن‌ها در یک ویروس است.

دانشمندان می‌گویند ممکن است حیوانی همزمان میزبان بیش از یک نوع ویروس کرونا شده باشد و سپس این ویروس‌ها در بدن آن حیوان ادغام و به انسان منتقل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟