کرونا در آمریکا؛ اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ ایالت

  • انتشار: ۱۸ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 80657

 اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا هفته گذشته در حضور وزیر بهداشت دولت خود از در امان بودن کشورش از شیوع ویروس کرونا ابراز اطمینان می کرد، اما براساس گزارش ها اکنون شمار مبتلایان در این کشور از مرز ۴۰۰ نفر گذشته و در ۸ ایالت وضعیت اضطراری و در دو ایالت دیگر نیز شرایط «فاجعه بار» اعلام شده است.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۴۴۴ نفر رسیده که ۱۹ نفر از آنها در پی ابتلا به این ویروس جان باختند.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» دراین باره گزارش داد: وضعیت شیوع ویروس کرونا به حدی وخیم بوده که هم اکنون در هشت ایالت آمریکا برای مقابله با  آن وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بنابراین گزارش ایالت هایی که در آنها حالت اضطراری اعلام شده عبارتند از؛ کالیفرنیا، فلوریدا، ایندیانا، کنتاکی، مریلند، نیویورک، یوتا و ایالت واشنگتن.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی درادامه گزارش داد: این درحالی است که در ایالت «پنسیلوانیا» و در شهر «آستین» واقع در ایالت تگزاس شیوع ویروس کرونا به اندازه ای وخیم است که در آنها وضعیت «فاجعه بار» اعلام شده است.

پس از شیوع ویروس کرونا در چین، این ویروس تاکنون به بیش از ۹۰ کشور سرایت کرده و بیش از ۱۰۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این میان سه هزار و ۵۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۵۷ هزار نفر نیز سلامتی خود را بازیافته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟