کرونا ادای احترام به اموات را در چین انترنتی کرد

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82476

مردم چین در عید «چینگ مینگ» (روز ادای احترام به درگذشتگان) به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش تجمع، از مراجعه حضوری در قبرستان ها خودداری و از طریق انترنت به درگذشتگان ادای احترام کردند.

به گزارش ایرنا، عید «چینگ مینگ» که از روز گذشته در چین آغاز شده و تا فردا دوشنبه ادامه دارد یک عید سنتی برای ادای احترام به نیاکان و اموات و غبارروبی مزار درگذشتگان است.

مناطق مختلف چین از ماه مارس امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی برای برگزاری مراسم نذر و قربانی و عرضه خدمات غبارروبی در قبرستان ها اعلام کرده است به همین دلیل مردم ضمن حمایت از این محدودیت ها به روش های انترنتی برای ادای احترام به درگذشتگان روی آورده اند.

شهرداری پکن نیز یک سکوی انترنتی برای غبارروبی نیابتی و ادای احترام از طریق اینترنت راه اندازی کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت برخی قبرستان ها و آرامگاه ها هم با استفاده از فناوری مدرن خدمات غبارروبی اینترنتی مزار عرضه می کنند.

مردم چین روز گذشته همزمان با آغاز «عید اموات» برای سه هزار و ۳۳۱ نفری که بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند، عزاداری کردند در این روز، پرچم‌های چین در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در آمد و تمام فعالیت تفریحی هم متوقف شد.

مردم سراسر چین روز گذشته  ۳ دقیقه سکوت کردند و خودروها، قطارها و کشتی‌ها در حین حرکت سوت کشیدند و زنگ هشدار ضد هوایی نیز در داخل شهرها به صدا در آمد در پکن پایتخت چین نیز پرچم میدان «تیان انمن» به صورت نیمه افراشته در امد و مراسم نظامی به یاد جان باختگان در این مکان برگزار شد.  

همچنین در ووهان، مرکز ولایت هوبی کانون شیوع کرونا، همه چراغ‌های راهنمایی در مناطق شهری از ساعت ۱۰ صبح به رنگ قرمز در آمد و تمام ترافیک جاده‌ای به مدت سه دقیقه نیز متوقف شد حدود ۲۵۶۷ نفر برابر با حدود ۷۵ درصد کل تلفات کشور، در شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان ثبت شده است. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟