کره شمالی تمامی روابط خود را با کره جنوبی قطع می کند

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87624

به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی اعلام کرد: ارتباط مستقیم با کره جنوبی را به طور کامل قطع و دفتر ارتباط با این کشور را تعطیل خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیونگ یانگ قصد دارد به دلیل اقدامات سئول، روابط خود را با همسایه جنوبی قطع کند.

این بیانیه می‌افزاید: پیونگ یانگ به این نتیجه رسیده است که رابطه مستقیم با کره جنوبی هیچ ضرورتی ندارد. تا زمانی که سئول با اقدامات خود باعث ایجاد ناراحتی در روابط دو جانبه می‌شود، هیچ مذاکره‌ای میان دو طرف صورت نخواهد گرفت.

این بیانیه تاکید دارد: کره شمالی در نخستین گام روابط مستقیم با همسایه جنوبی را قطع خواهد کرد. به این ترتیب، خط ارتباط مستقیم میان دو طرف قطع خواهد شد.

در چند روز گذشته کره جنوبی به شدت از سوی کره شمالی مورد انتقاد قرارگرفته است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده اگر سئول با اقدامات برخی افراد مانند پخش بروشور علیه کره شمالی مقابله نکند، دفتر نمایندگی مشترک دو کره و دیگر پروژه‌ها را تعطیل خواهد کرد.

روز گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی، وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی اعلام کرد، تماس تلفنی روزانه منظم مقامات سئول به کره شمالی بی‌پاسخ مانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟