کره جنوبی شکایت از ژاپن را در سازمان تجارت جهانی از سر می گیرد

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87300

کره جنوبی در نظر دارد به خاطر تشدید کنترلی که ژاپن بر صادرات سه ماده با فناوری بالا به آن کشور اعمال کرده است، پرونده شکایت خود در نزد سازمان تجارت جهانی را مجددا باز کند.

به گزارش ایرنا از “ان. اچ. کی”، ژاپن با اشاره به نگرانی های امنیتی و عدم وجود کنترل های جدی تجاری از سمت کره جنوبی، تشدید کنترل صادرات این سه ماده به کره جنوبی را ماه ژوئیه سال میلادی گذشته آغاز کرد سپس در همان سال، ژاپن کره جنوبی را از فهرست خود برای کشورهای واجد شرایط تسهیل مراحل صادرات حذف کرد.

در ماه سپتامبر، کره جنوبی این مناقشه را به سازمان تجارت جهانی ارجاع داد اما در ماه نوامبر با امید به حل و فصل آن از طریق مذاکره، شکایت خود را معلق کرد.

اما ماه میلادی گذشته، کره جنوبی گفت تعداد کارکنان عملیات کنترل صادرات خود را بیشتر خواهد کرد و از ژاپن خواست که موضع خود در این رابطه را تا روز یکشنبه این هفته اعلام کند.

یکی از مقام های وزارت بازرگانی کره جنوبی، ژاپن را عامل کندی پیشرفت در این زمینه معرفی کرد کره جنوبی سپس اعلام کرد که به دلیل عدم تمایل ژاپن به پیشرفت در این زمینه این موضوع را در سازمان تجارت جهانی پیگیری کند.

از سوی دیگر  «موتگی توشیمیتسو»  وزیر امور خارجه ژاپن گفت:  «مایه تاسف است که طرف کره جنوبی به رغم ادامه داشتن گفت و گو بین دو طرف، به طور یک جانبه از سرگیری شکایت در سازمان تجارت جهانی را اعلام کرد».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟