کرزی کماکان ریاست میکند!

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 5715

روزنامه ماندگار در شماره امروز خود نوشت:

حامدکرزی پس از کنار رفتن از ریاست‎جمهوری، برای دومین بار دیروز وارد هند شد. آقای کرزی در نخستین ساعات ورودش به هند، روز گذشته (دوم جوزا) با نخست‎وزیر این کشور در دهلی نو دیدار کرد.

دفتر آقای کرزی در اعلامیه‎یی گفته است که در این دیدار هر دو طرف مسایل افغانستان و موضوعات مورد علاقۀ دو کشور را مورد بحث قرار داده‌اند. حامد کرزی ضمن تشکری از کمک‌های هند به افغانستان به خصوص در بخش تعلیم و تربیه، خواهان ادامۀ کمک‌های هند به افغانستان گردید.

حامد کرزی با اشاره به دوستی تاریخی میان دو کشور، از نخست‎وزیر هند خواست تا با افغانستان در قسمت بازسازی، تقویت نهادها و ارتقای ظرفیت‌ها همکاری کند تا افغانستان بتواند به طور مستقلانه از حاکمیت ملی خود دفاع کند.

رییس‏‎جمهور پیشین افغانستان همچنان گفت که امیدوار است تا صدراعظم هند در افتتاح تعمیر شورای ملی افغانستان که به کمک هندوستان ساخته شده است، اشتراک کند.

ناریندرا مودی نیز با تأکید بر دوستی میان هند و افغانستان و این‌که این دوستی فراتر از رابطه میان حکومت‌ها بوده، بر تداوم دوستی میان مردم هند و افغانستان تأکید کرد.

ادبیات سیاسی حامد کرزی در این دیدار نشان می‎دهد که او همچنان از موضع رییس‏‎جمهوری افغانستان با رهبران کشورهای جهان صحبت و گفت‎وگو می‎کند.
او به طور جالبی از نخست‎وزیر هند برای سفر به کابل دعوت به عمل آورده است.

این درحالی است که حامد کرزی عملاً هشت ماه می‎شود قدرت را ترک کرده و بازنشسته شده است.

او گفته که باردیگر نمی‎خواهد به ریاست‌جمهوری افغانستان برگردد؛ اما برخی رسانه‎ها از علاقۀ او برای برگشت به قدرت خبر داده‌اند. شماری از تحلیلگران آقای کرزی را «رییس جمهوری در سایه» خوانده‌اند. او در هر زمینه ا‏یی در کارهای دولت وحدت ملی مداخله می‌کند. آقای کرزی در کنار ارگ زنده‎گی می‎کند و پیوسته رییس‎جمهور غنی را در مسایل مختلف مشورت می‎دهد. رییس‌جمهور غنی نیز گفته است که از مشورۀ حامد کرزی استفاده می‏‎کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟