کرزی: وضعیت کنونی افغانستان، نتیجه سیاست تفرقه افکنانه آمریکا است

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 80974

حامد کرزی، رئیس جمهور سابق در واکنش به برگزاری مراسم تحلیف همزمان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس جمهور گفت: وضعیت نگران‌کننده کنونی کشور، نتیجه سیاست و عملکرد تحقیر آمیز و تفرقه افکنانه ایالات متحده آمریکا در برابر مردم افغانستان است.

حامد کرزی در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت: در چند ماه اخیر در تمامی ملاقات‌هایی که با مقام‌های آمریکایی به ویژه زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان داشتم، نگرانی عمیق خود را از عدم صداقت و شفافیت عملکرد آمریکا در مورد چگونگی پیشبرد روند انتخابات و بخش هایی از روند صلح ابراز کرده ام.

حامد کرزی همچنین به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره مخالفت با حکومت موازی نیز واکنش تندی نشان داده و گفت: در صورتی که آمریکا حقیقتا خواستار حل بحران به وجود آمده می‌بود، می‌توانست با اقدام سازنده و به موقع پیش از برگزاری مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن شود.

کرزی افزوده است: «به تکرار تاکید نموده ام که باید نتیجه انتخابات و گفتگوهای صلح منتج به تحکیم وحدت ملی و سلامت کشور شده و همچنین باعث ثبات و ایجاد یک حکومت مشروع و مقتدر ملی گردد.»

رئیس جمهور سابق اضافه کرد: وضعیت کنونی ایجاب می‌کند که مردم افغانستان با اتحاد و هشیاری در خنثی‌ کردن دسیسه‌های خارجی که سلامت، ثبات و وحدت ملی کشور را تهدید می‌کند، یکجا موضع گیری کرده و کشور را نجات دهند.

قابل ذکر است که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه (۱۹ حوت) در مراسم های جداگانه و همزمان به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟