کرزی: هند در تجهیز کردن نیروهای امنیتی افغان نگران واکنش پاکستان نباشد

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15036

حامد کرزی رئیس جمهور سابق در سفرش به هندوستان، از مقامات هندی خواست تا در تجهیز کردن نیروهای امنیتی افغانستان به سلاح های دفاعی، اقدامات بیشتری کند و نگران واکنش پاکستان در این مورد نباشد.

رئیس‌جمهور سابق در سفری به دهلی‌نو گفت که هند باید در تأمین نیازهای نظامی افغانستان جسورتر باشد و نگران خشم احتمالی پاکستان در خصوص این موضوع نباشد.

حامد کرزی گفت که از دهلی‌نو می‌خواهم تا با کنار گذاشتن محافظه‌کاری، در تقویت قابلیت‌های دفاعی افغانستان جسورتر اقدام کند.

کرزی با کم اهمیت دانستن نگرانی احتمالی پاکستان از این مسئله افزود: هند باید ملاحظات و منافع خود را داشته باشد و نسبت به روابط خود با افغانستان آگاه و هوشیارتر باشد.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگو با ایندین اکسپرس اظهار داشت که هند کشوری است که می‌تواند امکانات دفاعی، سخت‌افزارهای نظامی و آموزش نیروهای افغان را فراهم کند.

وی خطاب به دولت هند گفت که “امکانات از شما، نیروی انسانی از ما” و ما نمی‌خواهیم سربازهای هندی در افغانستان باشند.

این در حالی است که کرزی در زمان ریاست‌جمهوری افغانستان فهرستی از نیازهای نظامی افغانستان مانند هلیکوپتر، تانک و توپخانه را یک سال قبل از برنامه خروج نیروهای خارجی از این کشور به هند ارائه کرده بود.

رئیس سابق ضمن حمایت از اظهارات «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایالت بلوچستان پاکستان گفت که این ایالت به شدت از فعالیت گروه‌های افراطی رنج می‌برد که موجب نگرانی مردم این ایالت شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟