کرزی: نگران امنیت خود هستم

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 132240
حامد کرزی

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین گفته است که او نگران امنیت خود است؛ اما نه به‎‌خاطر طالبان. او در حال حاضر ممنوع‌الخروج است و پس از تسلط طالبان نتوانسته به خارج از کشور سفر کند.

کرزی در مصاحبه با یک رسانه امریکایی درباره‌ ممنوعیت سفرهای خارجی خود از سوی طالبان گفته است که برای سفر به خارج از کشور چندین بار درخواست کرده، اما همیشه با آن مخالفت شده است.

رئیس‌جمهور پیشین در پاسخ به پرسشی که آیا او یک انسان آزاد محسوب می‌شود، گفته است که او در کابل یک فرد آزاد است.

او افزوده است که طالبان می‌ترسند که در صورت خروج او از افغانستان، دوباره به کشور برنگردد و «همه‌چیز خراب شود».

کرزی در بخشی از مصاحبه خود گفته است که طالبان افغان و متعلق به افغانستان هستند. به گفته‌ی کرزی، طالبان به‌دنبال افغانستان صلح‌آمیز و در حال پیشرفت هستند.

او در پاسخ به این پرسش که در این یک سال آیا طالبان به این سمت حرکت کرده یا خیر، گفته که درگیری پایان یافته، ثبات و امنیت بیشتر شده، اما حکومتی که همه‌ی مردم افغانستان خود را در آن بیابند، هنوز وجود ندارد.

رئیس‌جمهور پیشین علاوه کرده است که وضعیت افغانستان از نظر اقتصادی فاجعه‌بار است. همچنین به‌ باور او، مهاجرت شهروندان کشور یک «فاجعه بزرگ‌» و مایه شرم است. کرزی گفته است که «این چیزی است که طالبان باید به آن رسیدگی کنند.»

کرزی از نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرده است. او گفته است کارهایی وجود دارد که ایالات متحده اکنون می‌تواند برای کمک به مردم افغانستان انجام دهد، از جمله آزاد کردن ذخایر مالی این کشور.

او تأکید کرده است که امریکا اشتباهات خود را در افغانستان اصلاح و به مردم افغانستان کمک کند تا روی پای خود بایستند.

رئیس‌جمهور پیشین که در حال حاضر بر بازگشایی مکاتب دخترانه تأکید دارد، گفته او نگران است که این ممنوعیت کل کشور را به عقب برگرداند. او هشدار داده است که «یک‌دهه بعد ما بدتر از آنچه اکنون هستیم خواهیم بود.»

طالبان پس از دست‌یافتن به قدرت مکاتب را به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته‌ کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟