کرزی: موضع ترامپ تایید موضع 15 ساله افغان ها است

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35095

حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین، از اظهارات توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته پاکستان رهبران آمریکا را فریب داده است، استقبال کرد و آن را موضع 15 ساله خود دانست.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان که در چند سال‌ اخیر روابط چندان خوب با ایالات متحده نداشت و هر از گاهی پالیسی‌های آن کشور را در قبال افغانستان انتقاد می‌کرد، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که موضع اخیر رئیس جمهور ترمپ در برابر پاکستان، تائید موضع ۱۵ سالۀ افغان‌ها است.

حامد کرزی در صفحه فیسبوک خود نوشت که این موضع رئیس جمهوری آمریکا اظهارات 15 سال پیش افغان ها است که ما بر آن تأکید داشتیم.

وی افزود: پایگاه ها و پناهگاه های امن تروریست ها در روستاهای افغانستان نیست که هر روز هدف حملات و بمباران آمریکایی ها قرار می گیرد بلکه تروریست ها در پاکستان حضور دارند و بهتر است آمریکا و جامعه جهانی بر این کشور فشار وارد کند تا صلح پایدار در افغانستان برقرار شود.

کرزی گفته است که از موضع ترامپ استقبال و پیشنهاد می کند که علیه نظامیان پاکستان چنان فشار آورده شود که دست از حمایت تروریست ها برداشته و پایگاه های آنان را ببندد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اولین تویت سال 2018 خود رهبران پاکستان را متهم به فریب کاری علیه آمریکا کرده و نوشت که کمک 33 میلیارد دالری 15 سال گذشته کشورش به پاکستان حماقت بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟