کرزی «لطف» رئیس جمهور را نپذیرفت

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 11015

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان فرمان ریاست جمهوری را مبنی بر درنظر گرفتن بودجۀ جداگانۀ دولتی به دفتر رییس جمهور پیشین را رد کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رشد، اخیرا یکی از فرمان‌های ریاست جمهوری که در آن در مورد تبدیل‌شدن دفتر حامد کرزی به واحد بودجه‌یی جداگانۀ دولتی سخن گفته شده بود به رسانه‌ها درز کرد.

اکنون دفتر رییس جمهور پیشین با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که فرمان ارگ در ارتباط درنظرگرفتن بودجۀ مستقل به دفتر آقای کرزی به گونۀ رسمی با فرستادن مکتوبی به ادارۀ امور برای آنان گفته بود که از این لطف مقام ریاست جمهوری متشکر است.

در اعلامیۀ دفتر حامد کرزی آمده‌است:” ازین لطف مقام ریاست جمهوری متشکر است اما با درنظرداشت تشکیل کوچک و بودجۀ اندک این دفتر لازم نمی‌داند تا دفتر رییس جمهور پیشین به واحد بودجه‌یی مستقل تبدیل گردد”.

پس از ایجاد حکومت وحدت ملی و قرارگرفتن رییس جمهور غنی و رییس اجرایی در راس حکومت، حامد کرزی خانه‌یی را که برای خودش ساخته بود دوباره به دولت سپرد.

اکنون در اعلامیۀ دفتر حامد کرزی گفته شده که رییس جمهور پیشین در حال حاضر برای دفتر خویش هیچ‌گونه تعمیری در دست‌رس ندارد و امور دفتر خود را در منزلش به پیش می‌برد.

در اعلامیه گفته شده منزلی را که دولت برای رهایش کرزی اعمار کرده بود مورد استفاده قرار نداده آن را به علت وسعت و مجلل‌بودنش برای زنده‌گی خود مناسب ندانست و در حال حاضر به نام قصر سفیدار مسما و مورد استفادۀ رییس اجرایی قرار دارد.

در اعلامیه گفته شده که رییس جمهور پیشین افغانستان به هیچ صورتی خواهان امتیاز فراتر از آن‌چه که در قانون اساسی و سایر قوانین مربوط تذکر یافته نبوده و نمی‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟