کرزی: ظلم بر مردم افغانستان با پول و برنامه آمریکا و پاکستان صورت گرفته است

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36433

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین می گوید که ظلمی که بر مردم افغانستان صورت گرفته با نقشه و پول مشترک آمریکا و پاکستان انجام شده است و اگر آمریکا می خواهد در افغانستان صلح بوجود آید، باید جنرال های نظامی و استخباراتی پاکستان را تحریم کند.

حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین افغانستان به صدای آمریکا گفته است که اگر دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا می خواهد، طالبان را شکست دهد، باید فعالیت ارتش و اداره استخبارات پاکستان را در افغانستان محدود سازد.

حامد کرزی می گوید: امریکا خوب می دانست که پاکستان چه می کند. ملت افغانستان از روز اول بارها این را به امریکا واضح ساخته و گفته، در هر مجلس و هر محفل.”

آقای کرزی می گوید که باوجود این همه، امریکا به روش خود ادامه داده و بنام مبارزه با تروریسم، ٣٣ میلیارد دالر را در اختیار آن کشور قرار داد که به گفتۀ رئیس جمهور سابق افغانستان از تمام این پول ها بر ضد افغانستان استفاده شد و خون ملت افغانستان ریختانده شد.

حامد کرزی می گوید، ظلم که در افغانستان صورت گرفت “به نقشه و پول مشترک امریکا و پاکستان شد” و می افزاید که اگر امریکا واقعاً خواستار صلح در افغانستان می باشد، باید “پول و جایداد” جنرال های نظامی و استخباراتی پاکستان را در جهان “قید” کند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به حملات اخیر طالبان در کابل گفت که آن گروه با انجام دادن چنین حملات به دشمنان افغانستان کمک می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟