کرزی: روسیه تنها قدرتی است که می تواند افغانستان را در مبارزه با تروریسم کمک کند

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 39427

حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه‌ای با یک شبکه خبری روسی گفت: روسیه تنها نیرویی است که می‌تواند کشور ما را در جنگ با تروریسم کمک کند.

به گزارش ایندیپندنت، حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری ان‌تی‌وی روسیه تصریح کرد: من کاملا و به خوبی درک می‌کنم که اگر شما (روسیه) روابط جدیدی با پاکستان و افغانستان ایجاد کنید شما می‌توانید ما را کمک کنید. او تاکید کرد: نه آمریکا و نه بریتانیا نمی‌توانند به افغانستان کمک کنند.

وی تصریح کرد: نه بریتانیایی‌ها که ما آنها را چند بار از کشورمان بیرون انداخته‌ایم و نه آمریکایی‌ها که ۱۷ سال است که ما را می‌کشند نمی‌تواند به افغانستان کمک کند بلکه فقط روسیه می‌تواند. ما آخرین مانع در مقابل تروریست‌ها هستیم. ما بالغ بر یک قرن و نیم است که با آنها به طور مداوم درگیر هستیم.

کرزی تاکید کرد: مسکو همواره به ما کمک کرده است. حتی هنگامی که نیروهایش به دعوت ببرک کارمل، رئیس‌جمهور اسبق به افغانستان حمله کردند ما مطمئناً در آن زمان با یکدیگر می‌جنگیدیم اما شما (روسیه) اقدام به ساخت مکاتب و شفاخانه‌ها در افغانستان کردید.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان همچنین خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها هنگامی که می‌گویند گروه القاعده در نتیجه تهاجم شما (روسیه) به وجود آمد دروغ می‌گویند. آنها تنها می‌خواهند تنها ابرقدرت موجود باشند و این کار را کردند. اتحاد جماهیر شوروری سابق سقوط کرد و یکی از دلایلش جنگ افغانستان بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟